- 26 Jan 2025
- 22
- 11
Hei.
Poden i huset har klart kunststykket å turne i gardinstangen.
Resultatet er at gardinstangen nå ligger på gulvet og gardinstangfestene ble røsket rett ut av veggen.
På den ene siden (venstre side) var det montert små plastplugger, så de gikk det greit å erstatte med noen litt kraftige Mollyplugger med 13mm hull.
På den adre siden (høyre side) var det mollyplugger fra før. Resultatet er at pluggene ble dratt rett ut og gjennom platen.
Resultat; svært hull i gipsplaten.
Noen som har innspill på hva jeg kan fylle dette hullet med?
Tenker at Tec7 er utelukket, fordi jeg må ha noe som gir skikkelig skrufeste.
En eller annen form for masse, pasta eller liknede som fester god til baksiden på gipsplaten og til selve gipsplaten?
Om nødvendig kan jeg få presset inn "fyllmasse" godt inn bak gipsplaten rundt det hele for å skape feste.
Får sikkert inn en hel 300ml patron om nødvendig.
Noe annet jeg kan fylle hullet med, som gir skikkelig skrufeste?

Poden i huset har klart kunststykket å turne i gardinstangen.
Resultatet er at gardinstangen nå ligger på gulvet og gardinstangfestene ble røsket rett ut av veggen.
På den ene siden (venstre side) var det montert små plastplugger, så de gikk det greit å erstatte med noen litt kraftige Mollyplugger med 13mm hull.
På den adre siden (høyre side) var det mollyplugger fra før. Resultatet er at pluggene ble dratt rett ut og gjennom platen.
Resultat; svært hull i gipsplaten.
Noen som har innspill på hva jeg kan fylle dette hullet med?
Tenker at Tec7 er utelukket, fordi jeg må ha noe som gir skikkelig skrufeste.
En eller annen form for masse, pasta eller liknede som fester god til baksiden på gipsplaten og til selve gipsplaten?
Om nødvendig kan jeg få presset inn "fyllmasse" godt inn bak gipsplaten rundt det hele for å skape feste.
Får sikkert inn en hel 300ml patron om nødvendig.
Noe annet jeg kan fylle hullet med, som gir skikkelig skrufeste?



