God kveld godt folk,
Vi har fått tilbud fra rørlegger til ny bolig som skal føres opp.
Rørlegger tilbyr både Thermia, Vaillant og NIBE bergvarmepumper.
Han fraråder Thermia som følge av dårlig service og oppfølgning fra produsent og norsk representant.
NIBE anbefaler han og føler seg trygg på.
Så kommer han til Vaillant som han sier han leverer en del av, spesielt luft-vann pumper.
De har også Vaillant væske-vann varmepumper, men disse har han ikke levert så mange av og har noe begrenset erfaring med.
Men, han sier disse faller 30-40.000,- billigere ut i pris enn f.eks. NIBE:
- flexoTHERM exclusive
- flexoCOMPACT exclusive
I dagens bolig har vi en Thermia Diplomat G2 som har fungert helt utmerket i 10år +.
Det er primært flexoCOMPACT exclusive VWF 118/4 som rørlegger mener passer til mitt behov.
Bergvarmepumpen skal mate varmen ut på vannbåren gulvvarme i er hus på ca 270m2.
Er Vailliant bergvarmepumper noe å satse på?
For meg er det en helt ukjent produsent.
Er det verdt å gå for dette merket for å spare 30-40.000,- ?

Vi har fått tilbud fra rørlegger til ny bolig som skal føres opp.
Rørlegger tilbyr både Thermia, Vaillant og NIBE bergvarmepumper.
Han fraråder Thermia som følge av dårlig service og oppfølgning fra produsent og norsk representant.
NIBE anbefaler han og føler seg trygg på.
Så kommer han til Vaillant som han sier han leverer en del av, spesielt luft-vann pumper.
De har også Vaillant væske-vann varmepumper, men disse har han ikke levert så mange av og har noe begrenset erfaring med.
Men, han sier disse faller 30-40.000,- billigere ut i pris enn f.eks. NIBE:
- flexoTHERM exclusive
- flexoCOMPACT exclusive
I dagens bolig har vi en Thermia Diplomat G2 som har fungert helt utmerket i 10år +.
Det er primært flexoCOMPACT exclusive VWF 118/4 som rørlegger mener passer til mitt behov.
Bergvarmepumpen skal mate varmen ut på vannbåren gulvvarme i er hus på ca 270m2.
Er Vailliant bergvarmepumper noe å satse på?
For meg er det en helt ukjent produsent.
Er det verdt å gå for dette merket for å spare 30-40.000,- ?