Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
Er en kunst å Borre gjennom dørbladet med et bor som er 1,2 meter når vi skulle montere motorlås....🤣

Borre gjennom dørbladet med et bor som er 1,2 meter

Seriøst?
Er det noen som gjør det?
Kommer ikke "aktuelle dører" med ferdig kabelkanal i dørbladet?
..eller er det jeg som kom på en vanvittig produktutvikling her nå...kabelkanal i dørblader - til motorlås :cool:
Ugh..for mye akevitt her nuh..

• Like
Reaksjoner: Julenissen
Seriøst?
Er det noen som gjør det?
Kommer ikke "aktuelle dører" med ferdig kabelkanal i dørbladet?
..eller er det jeg som kom på en vanvittig produktutvikling her nå...kabelkanal i dørblader - til motorlås :cool:
Ugh..for mye akevitt her nuh..
Har gjort det i massevis, de aller fleste jobbene som jeg har vært på har ikke dørene vært forberedt for motorlås
Trikset når du borrer er at borret ikke kommer ut midt på dørbladet :)
Men du får bestilt de klargjort for lås/sluttstykke/dørlukker osv.
Er ett fag med masse utfordringer, bla skal du ta hensyn til FG krav mot forsikring, krav i rømningsveier, krav om tilbakerømning.
Gjør du inngrep i en branngodkjent dør(feks freser ut for en motorlås) så er brannklassingen ødelagt, her syndes det i stor stil

• Like
Reaksjoner: GlaLaxen
Men er det noen som vet om Electric Lock er FG godkjent, kan ikke se jeg finner noe info om det.

Og har noen erfraing med denne låsen på garasje? Det kan fort bli kaldere enn -10 som den er rated for.

Jeg tror det er opptil flere her inne som lovpriser Ubiquiti, inkludert door access produktene.
Men, samtlige som har forsøkt Electric lock uten å bli spesielt overbevist om at den fungerer fint i Norge.
Mitt inntrykk er at akkurat denne komponenten med fordel kan byttes ut med et elektrisk sluttstykke som passer til norsk klima, norske dør/låsstandarder osv.

• Like
Reaksjoner: Hafniz
Alle Ubiquiti HUB'ene kan drive alt av elektriske sluttstykker med 12V og 1A.
Dette medfører at det meste kan kobles til.