- 10 Jan 2026
- 5
- 0
Hei alle,
Har en gammel hytte ved sjøen utenfor Fredikstad, Engelsviken.
Gammel skrøpelig sjøhytte på 120 kvadrat helt i strandsonen som ble bygget i løpet av et par lange netter rett før byggeforbudet i strandsonen.
Opprinnelig bygget i rundt 1940 og kraftig påbygget i 1965 (byggeforbud 100-meters beltet).
Nå ringte naboen og sa at det har kommet 10-15 cm snø.
Det er fryktelig kaldt og jeg vurderer ta en tur ned på hytta. Det knaker visstnok i vegger og tak i følge hyttenaboen.
Det er frost i hele hytta, så jeg vurderer å droppe å fyre opp bare for en dagstur.
Det er lange spenn på loftet/taket, ca 5,5 meter.
Alt holdes oppe av planker som er maksimalt 15cm høye og 5 cm brede.
Kan dette rase av snølasten?
Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Er det fornuftig å måke taket med en gang?
Har en gammel hytte ved sjøen utenfor Fredikstad, Engelsviken.
Gammel skrøpelig sjøhytte på 120 kvadrat helt i strandsonen som ble bygget i løpet av et par lange netter rett før byggeforbudet i strandsonen.
Opprinnelig bygget i rundt 1940 og kraftig påbygget i 1965 (byggeforbud 100-meters beltet).
Nå ringte naboen og sa at det har kommet 10-15 cm snø.
Det er fryktelig kaldt og jeg vurderer ta en tur ned på hytta. Det knaker visstnok i vegger og tak i følge hyttenaboen.
Det er frost i hele hytta, så jeg vurderer å droppe å fyre opp bare for en dagstur.
Det er lange spenn på loftet/taket, ca 5,5 meter.
Alt holdes oppe av planker som er maksimalt 15cm høye og 5 cm brede.
Kan dette rase av snølasten?
Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Er det fornuftig å måke taket med en gang?