Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Kris

Menig
24 Jul 2026
1
1
Driver å bytter ut terrassen hjemme på ca 10m² og skulle legge på plass siste rest. Alt rundt er skrudd fast allerede, men jeg hadde ventet med de fire siste borda siden de måtte passe rundt en stolpe. Jeg hadde målt opp og sjekket alt før jeg skrudde det fast, men jeg må ha gjort noe feil siden siste bord plutselig er 8-10mm for bred.

Hva er beste løsning her?
Løsne ca 10 bord og forskyve hele greia 10mm? Eller forsøke å fjerne 10mm av bredden på det siste bordet? Det er ca 190cm langt. Har tilgang til en kappsag og en stikksag, men det er ikke akkurat egnet til dette vil jeg tro.

• Like
Reaksjoner: LightRoom
Jeg ville fuset av 10mm av det siste bordet, pusset kappekanten rund og fin for å unngå fliser og lagt den på plass.

Skal dette bli pent burde du bruke en bordsag og ikke en stikksag.
Jeg ville tatt en time-out og funnet en nabo, venn eller snekkerverksted med bordsag.
Det er forhåpentligvis viktigere med et pent sluttresultat enn å få det ferdig nå raskest mulig?

• Like
Reaksjoner: Kris
Enig, finn deg en bordsag. Om du ikke kjenner noen så pleier de å ha på diverse byggevarehus, kanskje de kan kappe for deg.