- 27 Jul 2025
- 6
- 1
Hei igjen,
Har et defekt hengsel oppe og nede på døren til mitt Røros Metall Polarhjørne.
Skapet er innebygget i en Norema kjøkkeninnredning, som nå er ca 17 år gammel.
Røros Metall stoppet produksjonen og reservedelslager for mange år siden, så det er det ikke hjelp å få, dessverre!
Det fant jeg ut for 10 år siden når kjøleaggregatet gikk ad undas.
Ingen hjelp å få hos Røros Metall, men heldigvis har flinke gutter og jenter hos Thermocold laget et kjøleaggregat som passer i konkurrentens kjølehjørne.
Thermocold lager forøvrig sitt eget kjølehjørne, så jeg synes det er elskverdig av dem å hjelpe konkurrentesn kunder ut av knipa.
Mitt neste kjølehjørne blir derfor Thermocold. Garantert!
Men, enn så lenge må jeg holde liv i mitt gamle Røros Kjølehjørne, frem til nytt hus er bygget.
Derfor er fortvilelsen stor når begge hengsler har fått hjerteinfarkt.
Døren går fryktelig tregt opp og igjen, og det knaker og spraker noe forferdelig.
Sammenbruddet er nært forestående.
Har lagt ved noen bilder av hengslene. Se nednefor.
Noen som vet hvilke hengsler jeg trenger?
Eller noen som kan peke meg i retning av noen som kanskje kan hjelpe en stakkar i hengsel-nød?

Har et defekt hengsel oppe og nede på døren til mitt Røros Metall Polarhjørne.
Skapet er innebygget i en Norema kjøkkeninnredning, som nå er ca 17 år gammel.
Røros Metall stoppet produksjonen og reservedelslager for mange år siden, så det er det ikke hjelp å få, dessverre!
Det fant jeg ut for 10 år siden når kjøleaggregatet gikk ad undas.
Ingen hjelp å få hos Røros Metall, men heldigvis har flinke gutter og jenter hos Thermocold laget et kjøleaggregat som passer i konkurrentens kjølehjørne.
Thermocold lager forøvrig sitt eget kjølehjørne, så jeg synes det er elskverdig av dem å hjelpe konkurrentesn kunder ut av knipa.
Mitt neste kjølehjørne blir derfor Thermocold. Garantert!
Men, enn så lenge må jeg holde liv i mitt gamle Røros Kjølehjørne, frem til nytt hus er bygget.
Derfor er fortvilelsen stor når begge hengsler har fått hjerteinfarkt.
Døren går fryktelig tregt opp og igjen, og det knaker og spraker noe forferdelig.
Sammenbruddet er nært forestående.
Har lagt ved noen bilder av hengslene. Se nednefor.
Noen som vet hvilke hengsler jeg trenger?
Eller noen som kan peke meg i retning av noen som kanskje kan hjelpe en stakkar i hengsel-nød?