Hei!
Jeg er på jakt etter det beste av det beste innen robotklipper, og tenkte å høre med dere som faktisk har erfaring før jeg går til innkjøp.
Har en relativt stor plen (rundt 2000 m²), med litt hellinger, noen trær/busker og ganske typisk norsk terreng.
Ønsker egentlig en løsning som bare fungerer – uten mye styr, stopp og feilmeldinger.
Det viktigste for meg er:
- Stabil drift - går hver dag uten tull!
- Takler ujevnt terreng og litt helling
- Navigerer godt rundt hindringer
- Pent klipperesultat over tid
- Gjerne god app/styring, men funksjon trumfer “gimmicks”
Har sett på flere modeller fra Mammotion, Husqvarna, Segway, Worx osv.
Synes det er fryktelig vanskelig å skille hva som faktisk er best i test i praksis, og hva som bare er markedsføring.
Så lurer jeg på:

Jeg er på jakt etter det beste av det beste innen robotklipper, og tenkte å høre med dere som faktisk har erfaring før jeg går til innkjøp.
Har en relativt stor plen (rundt 2000 m²), med litt hellinger, noen trær/busker og ganske typisk norsk terreng.
Ønsker egentlig en løsning som bare fungerer – uten mye styr, stopp og feilmeldinger.
Det viktigste for meg er:
- Stabil drift - går hver dag uten tull!
- Takler ujevnt terreng og litt helling
- Navigerer godt rundt hindringer
- Pent klipperesultat over tid
- Gjerne god app/styring, men funksjon trumfer “gimmicks”
Har sett på flere modeller fra Mammotion, Husqvarna, Segway, Worx osv.
Synes det er fryktelig vanskelig å skille hva som faktisk er best i test i praksis, og hva som bare er markedsføring.
Så lurer jeg på:
- Hvilken robotklipper er dere mest fornøyd med – og hvorfor?
- Er det verdt å gå for de dyreste modellene, eller får man nesten like bra resultat litt rimeligere?
- Bør man velge med eller uten kantledning (GPS/RTK)?
- Hvordan er disse på norsk klima med regn og varierende forhold?
- Hva bør man styre unna?