Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Piloten

Korporal
22 Sep 2025
5
2
Jeg skal bygge nytt hus og vurderer båndtekking på taket.
Har sett MYE på produktene fra Prefa, spesielt Prefa Taksystem Prefalz og Prefa Solcellemodul Prefalz som kan integreres i takflaten.

Er det noen her som har erfaring med disse produktene?

– Hvordan er kvaliteten og holdbarheten i norsk klima?
– Er det enkelt å montere, eller bør man absolutt bruke fagfolk?
– Hvordan ligger prisnivået sammenlignet med tradisjonell båndtekking eller takstein?

Jeg synes konseptet med integrerte solceller i båndtekking virker spennende – men lurer på om det er verdt investeringen og om det fungerer godt over tid.

Del gjerne erfaringer, tips eller bilder hvis du har brukt Prefa på ditt prosjekt.

csm_Rueckseite-Eingang-EFH-Kuncice-CZ-Haus-B-PREFALZ-Dach-Fassade-Schwarz_8538324a16.jpg csm_Rueckseite-EFH-Kuncice-CZ-Haus-B-PREFALZ-Dach-Fassade-Schwarz-Hochformat_f2435e5f36.jpg csm_Vorderseite-Eingangsbereich-EFH-Kuncice-CZ-Haus-B-PREFALZ-Dach-Schwarz_77774efa2a.jpg csm_Vorderseite-EFH-Kuncice-CZ-Haus-B-PREFALZ-Schwarz_5d38627ef6.jpg csm_Versetztes-Pultdach-Einfamilienhaus-Meschede-DE-Hinterseite-PREFA-Dach-Solarmodul-PREFALZ-...jpg csm_Solarmodul-PREFALZ-Einfamilienhaus-Meschede-DE-Versetztes-Pultdach_43f1a3497f.jpg csm_Vogelperspektive-PREFA-Dach-Musterhaus-Autark-Blaue-Lagune-Voesendorf-AT-Solardachplatte-D...jpg prefa.jpg

Sist redigert:
Hei!

Jeg har Prefa / Prefalz på huset mitt nå, og jeg er veldig fornøyd med det. Taket står seg godt — det har tålt både regn, snø og temperatursvingninger uten problemer. Jeg har ikke opplevd lekkasjer eller store vedlikeholdsproblemer.

Montering krever fagfolk, fordi detaljene rundt fals, montasje og tetning krever presisjon. Men når det er gjort ordentlig, ser resultatet veldig pent og holdbart ut. Prefa gir også gode garantier, og aluminiumet korroderer ikke på samme måte som stål eller jern, noe som gir ekstra trygghet.

• Like
Reaksjoner: Piloten