Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Robert

Korporal
14 Mai 2026
5
1
Hei,
Vi har nylig mottatt denne systemtegningen fra vår rørlegger.
Han foreslår et anlegg som består av:
  • Nibe S1156-13 EM Inverter væske-vann varmepumpe Link
  • Nibe VPB S200 R spiralbereder for S-serien
  • Nibe HX-ST 9016 F akkumulatortank Link
  • 2-300 liters spissbereder
Noen som har noen tanker om dette oppsettet?
Det er snakk om ca. 280m2 med vannbåren varme i en ny enebolig.
Er det greie komponenter som er brukt?..og ser systemet som er valgt fornuftig ut?


Nibe.jpg
 
Dette må være et standard oppsett fra ABK Qviller (norsk Nibe representant) som de har levert i stort antall.
I mitt hus er oppsettet 100% identisk.
Så dette er nok en ferdig prosjektert og gjennomprøvd løsning som selges i "stort volum".
Mitt fungerer helt nydelig. Deilig med 900,- i strømregning i de kaldeste månedene.