Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
8 Jul 2025
7
3
Har fått en del sprekker i laftestokker og lafteknuter på hytta.
Enkelte av sprekkene er så dype at jeg frykter at de forringer isolasjonsevnen betydelig.
Andre sprekker er dype og har en vinkel som starter høyt på stokken og går nedover mot kjernen, slik at vannet blir liggende i en dam og ikke kommer ut.
Slikt vil med sikkerhet føre til råte i løpet av få år.

Har blitt frarådet på det sterkeste å forsøke tette disse sprekkene med noe som helst.
Men, nå har jeg kommet over et produkt Som heter MrLaft Tettemasse.

Etter hva jeg forstår skal denne være egnet for bruk på sprekker i laftestokk.
Den er også diffusjonsåpen og egner seg for videre behandling med bl.a. beis.

Er det noen som har erfaring eller synspunkter om dette produktet?

Jeg simpelt hen orker ikke betale 490,- for en standard 300ml patron hvis dette er humbug som bare øker skaden på treverket.
Jeg er også skeptisk til om dette er et seriøst firma, ettersom de kun opererer med en Facebook side og ikke har noen nettside.
De skriver selv at dette er et produkt de importerer fra utlandet og setter på norsk etikett.

@Administrator:
13.01.2026 kl. 12:37 - Innlegget er redigert etter ønske fra @MrLaft som representerer MrLaft Tettemasse. Bilder i dette innlegget er slettet.

Sist redigert av en moderator:
Gitt at dette mirakelmiddelet er diffusjonsåpent, så er jeg positiv.
Men, det er første gang jeg har hørt om en type fugemasse som er diffusjonsåpen.
Er det en type tremasse da, eller?
Altså en blanding av finmalt tremasse og et herdende lim?
Det ser jo hardt ut når det har herdet?

• Like
Reaksjoner: Los Pollos Hermanos
Hei @Los Pollos Hermanos,
Du kan jo kikke litt på mitt innlegg som er litt i samme gate:
Laftet tømmer sprekker innvendig - Bør jeg tette sprekkene?

Jeg ble anbefalt produktene fra Perma-Chink Systems.
Valgte pga usikkerhet om dette fungerer, kombinert med høy kostnad, å vente litt med å starte behandlingen.

Produktet du løfter fra fra Mr.Laf er vel noe av det samme, ser det ut til.
Kanskje har importerer Perma-Chink produkter og setter på egen etikett?

• Like
Reaksjoner: Los Pollos Hermanos
Har fått en del sprekker i laftestokker og lafteknuter på hytta.
Enkelte av sprekkene er så dype at jeg frykter at de forringer isolasjonsevnen betydelig.
Andre sprekker er dype og har en vinkel som starter høyt på stokken og går nedover mot kjernen, slik at vannet blir liggende i en dam og ikke kommer ut.
Slikt vil med sikkerhet føre til råte i løpet av få år.

Har blitt frarådet på det sterkeste å forsøke tette disse sprekkene med noe som helst.
Men, nå har jeg kommet over et produkt Som heter MrLaft Tettemasse.

Etter hva jeg forstår skal denne være egnet for bruk på sprekker i laftestokk.
Den er også diffusjonsåpen og egner seg for videre behandling med bl.a. beis.

Er det noen som har erfaring eller synspunkter om dette produktet?

Jeg simpelt hen orker ikke betale 490,- for en standard 300ml patron hvis dette er humbug som bare øker skaden på treverket.
Jeg er også skeptisk til om dette er et seriøst firma, ettersom de kun opererer med en Facebook side og ikke har noen nettside.
De skriver selv at dette er et produkt de importerer fra utlandet og setter på norsk etikett.

Vis vedlegget 2411 Vis vedlegget 2406 Vis vedlegget 2410 Vis vedlegget 2405 Vis vedlegget 2407 Vis vedlegget 2408 Vis vedlegget 2409
Her det ulovelig nedlasting og bruk av mine bilder. Og skjuler sag bak et navn som ikke kan sjekkes. Har satt trykk på saken og forventer at du tar dette bort. Hilsen MrLaft.

Her det ulovelig nedlasting og bruk av mine bilder. Og skjuler sag bak et navn som ikke kan sjekkes. Har satt trykk på saken og forventer at du tar dette bort. Hilsen MrLaft.
tjah.. om du skal være firkanta så er det vel fort det. men, i mine øyne så er dette potensiell gratis reklame for et produkt som kanskje er bra :)

så istedet for å felle ut klørne så benytt heller sjansen til å selge mer produkt :)

tjah.. om du skal være firkanta så er det vel fort det. men, i mine øyne så er dette potensiell gratis reklame for et produkt som kanskje er bra :)

så istedet for å felle ut klørne så benytt heller sjansen til å selge mer produkt :)
Greit å spørre først.

Gitt at dette mirakelmiddelet er diffusjonsåpent, så er jeg positiv.
Men, det er første gang jeg har hørt om en type fugemasse som er diffusjonsåpen.
Er det en type tremasse da, eller?
Altså en blanding av finmalt tremasse og et herdende lim?
Det ser jo hardt ut når det har herdet?
Tettemasse er ikke et mirakelmiddel med en diffusjons åpen masse for laft som har en stor fleksibilitet. Har jobbet lenge med dette internt og siden noen ønsker å kjøpe har jeg startet salg siden det er noen som vil gjøre jobben selv. Det er ikke hardt når det herder, veldig flexibelt.

Hei @MrLaft,

Vi har nå gått gjennom det aktuelle innlegget i denne tråden og slette bildene du mener å ha opphavsrett til.
Følgende tekst er lagt til i det redigerte innlegget og som en kommentar i tråden.

@Administrator:
13.01.2026 kl. 12:37 - Innlegget er redigert etter ønske fra @MrLaft som representerer MrLaft Tettemasse. Bilder i dette innlegget er slettet.

Saken er med dette lukket fra vår side.

Disse innleggene her på forumet fra @MrLaft forstår jeg virkelig ikke. 😔🤥🫣
Bildene fra @Los Pollos Hermanos var vitterlig hentet/lånt fra Facebooksiden til MrLaft Laftebygg.

Noen bedre reklameplakat enn denne tråden tror jeg du skal lete lenge etter.
Tråder på FikseSelv.no scorer veldig høyt på søkemotorer som Google, Bing osv.
Hvis jeg var deg ville jeg applaudert deling av lenke til nettsider, deling av bilder og omtale av produktet.
Hvis du spør pent, så er sikkert @Administrator villig til å laste de opp for deg på nytt.
Nå ble dette bare en rar tråd om en snål leverandør som opptrer klønete i møte med nye digitale kanaler.

Fint å se at det er en aktiv og ryddig @Administrator her som rydder opp når det trengs!

• Like
Reaksjoner: HSto