Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

HTS

Sersjant
20 Feb 2025
17
9
Jeg vil bare tipse om denne kanalen på YouTube: Kris Harbour Natural Building.

Kris Harbour er en driftig ung mann i UK som har flyttet fra storbyen og ut på landet hvor han forsøker å klare seg selv med enkle midler, et tonn av kunnskap, solid med praktiske ferdigheter - og et arsenal av pågangsmot og gjennomføringsevne.

Her er det alt fra alternativ husbygging, vindmøller, solkraft, vannkraft og mye mer.
Det går sakte, men det er vel slik det er når bygge- og skapeprosessen er en del av livet, og ikke bare en fase man må igjennom for å få et sted å bo.

Når jeg bygget mitt forrige hus tok det 11 mnd og jeg skaffet familien et nytt sted å bo.
Kris Harbour er i gang med å bygge seg et liv og en tilværelse.

Maks 1-2 videoer i måneden som jeg gjerne har på mens jeg jobber med noe annet mer eller mindre viktig.
Hans mange videoer om vannhjulet han har laget er en fryd for øyet!

d25225.jpg

Jeg følger denne kanalen fast.

Veldig behagelig type og det kommer nye videoer ikke alt for ofte.
God kvalitet på videoene, både produksjonsmessig, men også teknisk.

Morsomt!
Jeg trodde jeg var den eneste nordmannen som fulgte denne kanalen.

jeg følger ikke figuren, men han dukker opp i algoritmen min på youtube, så ser videoene hans. kanskje ikke alle, men en del av de

trodde jeg var den eneste nordmannen som fulgte denne kanalen

Eneste nordmanen, ja, særlig!! :)
Har fulgt denne kanalen i 8 eller 9 år, nesten siden starten.

Hele veien fra han begynte å bygge rundhus etter Cordwood-metoden, vikle kobberrør for å produsere varmtvann, fylte sandsekker og bygget earthbaghouse, fikset demning og vannkraft og så videre.

ff80842.jpg

Absolutt en driftig kar som jeg følger med stor interesse, selv om han bygger med metoder som for meg fremstås om litt "steinalder". Sympatisk kar og rolige videoer. Står også ofte på i bakgrunnen mens jeg leser rundt på nettet.

Morsomt å se en som sveiser og jobber med jern såpass mye, driver plasmakutter mm. kun med sol-, vind, og vannkraft.
Ganske mye fin inspirasjon.

Jeg ser også på denne nå. Ny følger av både dette forumet og denne youtube kanalen.
Han er superflink!
Ikke helt min stil, men veldig driftig type!

Veldig bra youtube-kanal, som stadig blir bedre.
Den karen er virkelig teknisk sterk.
Spesielt spennende å se alt han lager og får satt i drift når det gjelder vannkraft og solkraft.