Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Marcus

Korporal
18 Feb 2025
7
1
Jeg har montert en Yale Doorman Classic, men når jeg låser døren så går den opp bare noen drar håndtaket ned.
Dette fungerer slik på begge sider av døren.
Jeg kan låse med vrideren på innsiden eller med nøkkelbrikken på utsiden.
Uansett så er det bare å ta i håndtaket og åpne døren.

Jeg har nå stått på utsiden i 10 minutter for å se om den låser seg selv, men det skjer ikke.
Hva kan jeg ha gjort feil?

Skjermbilde 2025-02-18 151920.jpg Skjermbilde 2025-02-18 151929.jpg

Ja @Fantomtegningen, automatisk låsing er aktivert.

Automatisk opplåsning er deaktivert.

I dag skal kona være hjemme fra jobb så dette går fint, men i morgen må jeg få låst huset.
Veldig takknemmlig for help 🫶

Leser at noen Yale Classic har automatisk opplåsning innendørs, muligens det er noe bug med programmeringen eller at utvendig håndtak har en kobling til innvendig bryter.
Hvis den har samme løsning som L3, så er låsing/opplåsning GPS basert, så en må utenfor en angitt sone for at døren skal låse/låse opp.

• Like
Reaksjoner: Marcus
Hei
Problemet viste seg å være en defekt Yale Dorman Classic.
Tok den med tilbake til butikk og la frem saken. De kunne fortelle at jeg ikke var førstemann som opplevde problemer.
Fikk med nytt produkt hjem og monteringen gikk helt fint.
Nå fungerer den slik den er tiltenkt å fungere. (y)

• Like
Reaksjoner: Fantomtegningen
Ja, takk for gode innspill!
Det er fint å få brynet seg litt og testet ut alle muligheter før man rusler den lange veien tilbake til butikken for å reklamere.
Har selv jobbet i butikk og vet hvor kjedelig returer er, spesielt når løsningen på problemet er enkelt, f.eks. "har du satt inn stikkontakten" :ROFLMAO: