Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Fantomtegningen

Kaptein
13 Feb 2025
235
138
Sandnes
Hei,

Nå som ny garasjeport er bestilt og avtale med montør for montering er fastsatt, så vil jeg sette inn noen friskluftventiler da dette mangler i garasjen.
Garasjen er fra 1998 og har fått friskluft fra dårlig montert garasjeport og sidedør, dette endrer seg drastisk da ny garasjeport vil få pakninger i topp, sider og bunn.

Så da har jeg lest meg litt opp og det kommer opp at en bør ha likt antall (minst 2) lavt plasserte ventiler og høyt plasserte ventiler, da dette visstnok skaper bedre luftskifte. Det var også noe skriverier om veggside som er mest vindutsatt, men det er litt vanskelig å vite da det blåser alle veier.

Jeg synes at slike Sjalusirist m/nippel stål sort er stilrene og "gjemmer" seg litt i bordkledningen (De vil vise seg da veggfargen er gråblå-ish), men om de egner seg bedre enn Stormkapper er jeg usikker på, jeg liker heller ikke stormkapper estetisk sett. Dog så har jeg lagt merke til at en lenger ned i gata har sjalusirist på den nye garasjen sin (denne er oppvarmet med varmepumpe).

Legger ved noen bilder av innsiden av garasjen for info og all hjelp tas imot. :)
20251202_193841.jpg
20251202_193851.jpg
20251202_194005.jpg
20251202_194030.jpg

• Like
Reaksjoner: PederO