- 16 Mar 2025
- 6
- 1
Hei FikseSelv venner!
Nå har jeg slitt og styret fælt med å rive opp gammel parkett i stuen, laminat på kjøkkenet, i en bod og i et soverom, samt gammelt linoleum gulvbelegg i entreen.
Etter mye skraping og sliping er undergulvet helt plant gjennom alle rom. Det er undergulv i forma av sponplater i alle rom.
Planen er å legge parkett gjennomgående i hele etasjen.
Ønsket fra fruen er lun gulvvarme i hele etasjen.
Det er ikke aktuelt å lime tradisjonelle varmekabler til sponplatene og støpe oppå.
For meg, som ufaglært menigmann, ser det ut til at varmefolie kan være en fin løsning.
Jeg leser til øyet blir vått om varmefolie på nettsidene til Elektroimportøren:
Utvalget er stort, og jeg har ikke peiling på hva som er rett valg for meg.
Vi ønsker god lunk i hele etasjen, og svært gjerne må det hele styres av termostater i hvert enkelt rom.
Fungerer dette med varmefolie godt? Blir det grei lunk på gulvet?
Noen som tør anslå hva det vil koste oss per kvadratmeter ferdig montert av elektriker?
Må jeg montere noe mellom varmefolien og underlaget (sponplater)?

Nå har jeg slitt og styret fælt med å rive opp gammel parkett i stuen, laminat på kjøkkenet, i en bod og i et soverom, samt gammelt linoleum gulvbelegg i entreen.
Etter mye skraping og sliping er undergulvet helt plant gjennom alle rom. Det er undergulv i forma av sponplater i alle rom.
Planen er å legge parkett gjennomgående i hele etasjen.
Ønsket fra fruen er lun gulvvarme i hele etasjen.
Det er ikke aktuelt å lime tradisjonelle varmekabler til sponplatene og støpe oppå.
For meg, som ufaglært menigmann, ser det ut til at varmefolie kan være en fin løsning.
Jeg leser til øyet blir vått om varmefolie på nettsidene til Elektroimportøren:
Få behagelig komfortvarme i alle rom. Varmefolie er ekstremt tynne matter som kan legges direkte under tre-, laminat- eller parkettgulv. De gir rask temperaturregulering, er støydempende, det er lav investeringskostnad og de gir deg et lavere energiforbruk. Flexwatt har en en fantastisk løsning for parkett, laminat eller tregulv. Ingen støpemasser, lav byggehøyde og en rask varme som er lett å regulere. Vi leverer og lagerfører alt av varmefolie og tilbehør fra Flexwatt og Namron.
Utvalget er stort, og jeg har ikke peiling på hva som er rett valg for meg.
Vi ønsker god lunk i hele etasjen, og svært gjerne må det hele styres av termostater i hvert enkelt rom.
Fungerer dette med varmefolie godt? Blir det grei lunk på gulvet?
Noen som tør anslå hva det vil koste oss per kvadratmeter ferdig montert av elektriker?
Må jeg montere noe mellom varmefolien og underlaget (sponplater)?