Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Balte

Korporal
19 Feb 2025
7
5
Heisann godtfolk!

Vi er godt i gang med oppussing av et barnerom på rundt 11 m². Rommet er i underetasjen og er vegg i vegg med vårt soverom. Vi har avrettet hele gulvet og tenker å legge varmefolie 60 w/m². Men hva slags gulv bør man velge? Jeg har god erfaring med laminat og setter pris på at det tåler "alt", men vinyl/klikkvinyl blir det jo mindre støy av.

Noen som har noen anbefalinger?

laminat-gulv-barnerom-fargerike.jpg

Vi la Vinylgulv Komponyl fra Gulvdeal i to barnerom og kjellerstue og er veldig fornøyd med det.
- Vinylgulv Komponyl København Longplank m/kork

Komponyl består av 3 ulike sjikt hvor det er kork i bunn, kompositt (65% trefiber, 35% polymer) i mellomsjiktet og med et toppsjikt av vinyl bestående av extreme coating
  • Korken gjør gulvet mykt, varmt og svært komfortabelt!
  • Kompositt-kjernen gjør produktet ekstremt robust, stabil, 100% vann- avvisende og evigvarende!
  • Vinyl med extreme coating gjør produktet natur-tro og med ekstrem bruks – og slitasje styrke!

komponyl-kobenhavn-1-600x600.jpg
Lange bord, rå slitestyrke, tåler vann, korkgulv komfort med trinnlydsdemping og lydisolering. Unikt produkt for restauranter, hotell og områder med høy trafikk og mye søl .Opprinnelig pris var: kr 785,- nå På tilbud til: kr 549,- /m²

Både barn og voksne er happy. Rommene ble lunere, varmere og mer behagelige å oppholde seg i.
Støy ble betydelig redusert.

Noe av et mest ekstreme jeg har vært borte i når det gjelder slitestyrke.
Ser ganske fint ut også, synes vi!

Gulvdeal har laget en promovideo som forklarer litt:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

Kjøp et dyrt korthåret allergivennlig vegg til vegg teppe.

Savner teppene jeg vokste opp med på soverommet, fæle farger men deilig mykt og mindre lyd.

Det lå et vegg-til-vegg teppe på rommet før vi avrettet. Det var grått og kjedelig men ikke på noen måte dårlig. Vi vurderte faktisk lenge om vi bare skulle la det ligge og kun fornye veggene, men bestemte oss til slutt for å fikse hele gulvet og bytte til et vanlig gulv. Men jeg er i utgangspunktet enig, moderne teppegulv er gode og kanskje noe undervurdert 😊

For øvrig har vi bestilt gulv i dag. Vi endte med å dra til byggevarehandelen og holdt en tapetprøve opp mot gulvprøvene, og valgte et gulv som var relativt rimelig og som passet tapeten. Det ble et laminat.

Vedlegg

• PXL_20250227_112317463.MP.jpg
    PXL_20250227_112317463.MP.jpg
    1,9 MB · Sett: 2