Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Sveinungen

Sersjant
24 Jan 2025
17
15
Norge
Trappebelysning - Lys innfelt i trappetrinn

Vi tenker det hadde vært både tøft og pent med innfelt belysning i trappetrinnene.
Er dette noe man bestiller sammen med selve trappen, eller er dette noe man ettermonterer?

Jeg ser for meg at dette monteres sammen med trappen, men det betyr vel at lyskilden må velges når trappen bestilles?

Skjules ledninger i trappens treverk?

Hvem leverer denne belysningen. Vår trappeleverandør har ingen informasjon om denne type belysning.

Beklager mange spørsmål på en gang, men vi tenker det hadde vært fint med svakt dimmet lys på natten.

39_910838955.jpgtrappe-led-cob-strip-sett-opp-til-16-trinn-11w-per-trinn-24v-ip20-med-sensor-effekter.jpgSkjermbilde 2025-01-27 183905.png

Det er uten tvil finest å få ledninger skjult inne i trappekonstruksjonen, synes jeg.
Skulle tro det da er en forutsetning at dette fikses av trappeprodusenten?
Hvordan skal man ellers få dette til å bli pent?
Jeg tenker i hvert fall med gru på ettermontering av denne type lys og ledninger hengende fra hvert enkelt trinn.

Vi har den type trappebelysning som er montert på veggen oppover trappen, men det krever litt planlegging for å få lampene plassert slik at de matcher med høyde over trappen og slik at de kommer over f.eks. hvert 3. eller 4. trinn.

I mitt neste hus skal jeg ha sånt lys på hvert trinn. Rålekkert! :love:

Sitter og søker etter inspirasjon, men ser at veldig mange løser dette med LED-lister under hvert trinn.
Noen som har testet LED-lister under hvert trappetrinn?