Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Maya

Sersjant
28 Jan 2025
11
5
Ønsker tips til billig og greit stillas som jeg kan bruke rundt huset mitt.

Kortsiden er ca. 9 meter langt og mønet er 7,5 meter høyt.
Langsiden er 13 meter og det er ca. 3,5 meter til gesimskassen.

Jeg har sett på sånne huspakker men får ikke bestemt meg hvem jeg skal velge, noen som har tips til billig og bra stillas?

Bildet er fra et liknende hus jeg skal vedlikeholde og male i årene fremover.

Skjermbilde 2025-01-28 191520.png

Hei!
Jeg har kjøpt Jamax Fasadestillas 55,5 m2 også kalt Jamax Byggmesterpakke.
Les mer om Byggmesterpakken i dette dokumentet.
Den dekker en typisk gavlvegg på det huset du viser bilde av.
Med denne pakken kan du også male langsidene på boligen din, men den vil da ikke dekke hele langsiden din på 13 meter.
Jeg betalte ca. 50.000,- inkl. mva for pakken min.

Skjermbilde 2025-01-29 210417.png

Ønsker du å en litt større pakke kan du gå for Jamax Landbrukspakke 82,5/73,5 m.
Da får du en pakke som dekker enten hele gavelveggen dine eller langsiden.
Den koster over 70.000,-
Ler mer om Landbrukspakken i dette dokumentet.

Skjermbilde 2025-01-29 211618.png

Jeg er superfornøyd med Jamax.
Lett å sette opp og ta ned - leveres med 10 års garanti - lett å bygge på og skaffe ekstradeler.
...og en ekstra bonus er at den er ️Made in Norway 🇸🇯❤️

@kirderF , er disse stillaspakkene fra Jamax lett å lagre og transportere?
Det blir en del deler som må lagres på en fornuftig måte og hvis det finnes en smart løsning for dette så er det et pluss!
Jeg tenker å stelle pent med dette slik at jeg kan ha dette gjennom hele husets levetid.
Det er tross alt ganske kostbart dette her. Men, du så kjekt ved arbeid i høyden!

Det er enten Jamax eller RAM1 som er standarden.

Jamax er norsk og firkantrør i stål, mens RAM1 egentlig er Layher sitt patent (som nå har gått ut) og produseres av et utall ulike produsenter i både stål og alu. Jeg ville valgt det naboen/kompisen har for å kunne dele litt deler, men hadde valgt RAM1 igjen for egen del.

Jamax er bittelitt mer raklete og umoderne i mine øyne - det er litt mer ustabilt - men tåler mer juling, RAM1 får du nå med kompositt og alu - da blir det tilnærmet vedlikeholdsfritt. Solideq har mye fint i Norge, alternativt er feks Global stillas kanskje hakket billigere.

Se forrige innlegg - har sett greie priser hos Global stillas og Strand Stillas. Samtidig så hadde jeg vurderte å fått et tilbud fra Solideq også, de har veldig bra kvalitet og løsninger.

• Like
Reaksjoner: SkarpTobakk
@oddbjoh,
Aha ja, jeg trodde Global, Strand og Solideq også var produsenter ikke utsalg. Beklager.
Skal sammenlikne priser og se hva de ulike kan levere av løsninger.
Liker de ferdige pakkene Jamax tilbyr.