Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Flemming

Kaptein
21 Feb 2025
243
111
Kom over dette januar tilbudet hvor man får 6 panel til tusenlappen

Umiddelbart tenker jeg at de der ser grei ut i et par boder/verksted i kjelleren hvor jeg også har lav takhøyde.
De selger med "alt du trenger for en samlet installasjon.", så her er det vel bare å koble rett på en vanlig bryter så har man belysning?
Noen tanker om disse?
Trenger ikke 6 stk på samme rom, men tenker spre dem på 2-3 rom.

6-stk-v-tac-120x30-led-panel-29w-hvit-kant-120lm-w.jpg 6-stk-v-tac-120x30-led-panel-29w-hvit-kant-120lm-w (1).jpg 6-stk-v-tac-120x30-led-panel-29w-hvit-kant-120lm-w (3).jpg 6-stk-v-tac-120x30-led-panel-29w-hvit-kant-120lm-w (2).jpg

• Like
Reaksjoner: OsloLosen
Kjenner ikke til hvordan kvaliteten er på disse panelene, men prisen er det ikke noe å si noe på - den er god(!), gitt at pakken også inkluderer drivere.
Levetid på 20.000 timer er relativt moderat, da mange dyrere paneler har betydelig mer.

Sikkert helt topp til garasje og bod.
For kontor/oppholdsrom ville jeg sjekket UGR/blending og mer driverdata først. Den er oppgitt som “ikke sensor-kompatibel”

ser ut til at du må kjøpe rammer om du skal montere de frittstående (dvs ikke i nedsenket himling)

jeg kan anbefale jula sine 44w LED armaturer til garasje og kjeller. de funker helt fenomenalt. riktignok ikke så usynlige som disse flate panelene, men de tar ikke stor plass heller :)

har fler av de i kjelleren. 5000k og gir mye lys

3000k ville jeg unngått i garasje og bod. det er reint for gult

Jeg kjøpte 4 Limea Slim (Identisk til disse) fra dem for 2 år siden til 229,- stykket og de har fungert helt supert, nesten dagslys inne i garasjen.
Disse har dog ikke den beste levetiden og de føltes som billig konstruksjon, men absolutt kurant å ha disse for god belysning til en billig penge.

Tenker de du linker til har samme prinsipp, billig konstruksjon med begrenset (men fortsatt 20.000 timer) levetid, de kan ikke dimmes med mindre du kjøper en dimbar leddriver til hver enkelt.

Hadde ikke grublet på disse hvis de har ønsket estetikk og riktig lysmengde, kobles rett til en vanlig lysbryter. :)

ser ut til at du må kjøpe rammer om du skal montere de frittstående (dvs ikke i nedsenket himling)

jeg kan anbefale jula sine 44w LED armaturer til garasje og kjeller. de funker helt fenomenalt. riktignok ikke så usynlige som disse flate panelene, men de tar ikke stor plass heller :)

har fler av de i kjelleren. 5000k og gir mye lys

3000k ville jeg unngått i garasje og bod. det er reint for gult
Så egentlig veldig greie ut, her er det 230V rett i lampa uten ekstern dimmer?