- 28 Jan 2025
- 10
- 18
Jeg sitter ofte og surfer litt på måfå på Finn.no
Titt og ofte ser jeg noe spennende som setter meg på nye tanker eller gir inspirasjon til nye ideer
Denne gangen kom jeg over en annonse for et termisk kamera til 2.750,-
Tanken er å kjøpe et termisk kamera og bruke dette til kvalitetskontroll under byggeprosessen.
Sjekke at vindsperre og dampsperre er tett, finne hull i vindsperre og dampsperre, finne svake punkter rundt vinduer og dører og andre kuldebroer.
Jeg tenker at man kan varme opp godt på innsiden og skape et overtrykk eller undertrykk, så gå rundt og sjekke med kameraet.
Vil det fungere slik jeg tenker?
Er et slikt termisk kamera tilstrekkelig?
Prismessig er det jo overkommelig.
Product Specification

Titt og ofte ser jeg noe spennende som setter meg på nye tanker eller gir inspirasjon til nye ideer

Denne gangen kom jeg over en annonse for et termisk kamera til 2.750,-
Tanken er å kjøpe et termisk kamera og bruke dette til kvalitetskontroll under byggeprosessen.
Sjekke at vindsperre og dampsperre er tett, finne hull i vindsperre og dampsperre, finne svake punkter rundt vinduer og dører og andre kuldebroer.
Jeg tenker at man kan varme opp godt på innsiden og skape et overtrykk eller undertrykk, så gå rundt og sjekke med kameraet.
Vil det fungere slik jeg tenker?
Er et slikt termisk kamera tilstrekkelig?
Prismessig er det jo overkommelig.
Product Specification
- 256*192 resolution
- 11 hours continuously use
- Intelligent UVC,directly connected to the computer, PC analysis
- 7 kinds of colorpalettes, suitable for various scenes
- Temperaturemeasurement range -20°C~+550°C
- 56° field of view,wider field of view
- Simultaneousmeasurement of three points of medium, high and low temperature, automatictracking