Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

TrygdeNissen

Sersjant
26 Jan 2025
16
10
Først finner jeg ut at vi har blitt regelrett lurt på pris på filter til ventilasjonsaggregatet.

dukker det opp en ulyd fra aggregatet, via ventilen på soverommet.

Og før jeg rekker å oppdatere tråden om ulyden, hva som var feil og hvordan det ble rettet, så dukker det opp enda en feil.

Nå, i displayet, kommer det to feilmeldinger. Se vedlagte rykende ferske bilder av displayet.
  1. Alarm temperaturføler
  2. RH-alarm
Noen som har peiling på hva dette betyr - og hva gjør jeg nå?

Systemair Villavent VR 700 EV / -DCV aggregatet er fra 2009 (16år gammelt) og nå skal vi straks i gang med å bygge nytt hus.
Det passer veldig dårlig å begynne å koste på det gamle huset og ventilasjonsaggregatet en haug med penger.
Aggregatet går fremdeles som en klokke, og varmegjenvinneren (trommelen) snurrer rundt som vanlig.

1000019750.jpg 1000019745.jpg

Hei.
Har du gjort noen endringer på aggregatet i det siste?
Byttet viftemotor, display, rotormotor, hovedkretskort eller effekt-kretskort?

Dette er en helt typisk feilmelding som kan komme etter bytte av hoved-kretskort.

RH-alarm er vel fuktighetssensor som har forhøyde verdier? Eventuelt så er den defekt.
Hvis du går inn på servicemeny og ser hvilke temperaturer som kommer opp, er det noe unormale verdier der? Ser at ny temperaturmåler koster 400,- som du kan bytte selv.