Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
19 Nov 2025
3
0
Har begynt å irritere meg over at vanntrykket i dusjen har blitt merkbart dårligere den siste tiden.
Det er ikke sånn dramatisk lite vann, men nok til at dusjingen går fra "deilig" til "meeeh" til "argh".

Jeg er litt usikker på hva jeg bør sjekke først?
Hva kan det være? Hva pleier dere å sjekke når vanntrykket i dusjen blir dårlig?
Dette er snakk om en litt eldre enebolig. Bygget på sent 60-tall, men bad pusset opp rundt år 2000.

Hva er typiske feil som man faktisk kan fikse selv uten å stå i fare for å bryte noen regler?
Med litt slunken lommebok kunne jeg tenker meg å fikse selv.

Naboen hadde et eldre Oras Oramix. Husker ikke om det ble lite vann eller feil temperatur. Demonterte hele greia og gjorde rent, alt i orden igjen. Nyere Oramix har siler i inntaket, bare å skru av batteriet og pirke ut silene.
Har du ev flere dusjbatterier slik at du kan bytte om p dem?

er det kun dusjen?
Ja, merkelig nok. Vasken på samme baderom holder full fres på både kaldt og varmt vann-
Når det gjelder WC på samme baderom er det vanskelig å si, for jeg ser ikke hvor raskt vannet strømmer inn i sisternen, men jeg synes den fyllingen av sisternen forløper som normalt/tidligere.

kommunalt eller privat vann?
Privat vann. Borehull med pumpe på bunn av brønnen og trykktank i potetkjelleren.