Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Esprit

Sersjant
11 Mar 2025
10
3
Hei!
Skal feste 6 stk spileplater fra Megaflis til betongvegg som er kledd med malt strie med fiskebensmønsker.
Stria sitter som et helvette, så den blir sittende.
Veggen er innvendig i et næringsbygg, så her kan jeg feste rett på uten å tenke på fukt.

Hvordan feste dette på en fornuftig måte - HELST uten å bore 1000 hull og feste med skruer og plastplugger.
Er det noe spesiallim jeg kan bruke til oppgaven ?

Jeg skal ikke henge noe på spileveggen, så det er kun for å holde spileplatene oppe på veggen.

334.jpg 5353.jpg

• Like
Reaksjoner: Gerhards
Platene trenger så vidt å festes, de veier ingenting, handler bare om å få dem til å ligge inntil veggen. så noen få skruer hvis du ikke limer er mer enn nok.

Hei @Esprit
Jeg er ingen fagmann, men har selv montert 30 løpemeter med spileplater fra Megaflis.
Jeg brukte Casco SuperFix+ monteringslim som jeg kjøpte på Coop OBS Bygg til ca. 200 per tube.

Det jeg liker spesielt godt med denne fra Casco er at jeg synes den tar enda bedre umiddelbart tak enn f.eks. Tec7.
Den griper umiddelbart fast og holder den på plass til den er tørket og herdet.

Hvis du ønsker enda kraftigere grip og umiddelbar heft, f.eks. ved montering av spileplater i tak, så ville jeg valgt Casco XtremFix+ Monteringslim.
Den er marginalt dyrere med sine 240,- kroner, men den er også noe tyngre å jobbe med. Vanskeligere å klemme ut av tuben.
Men, med denne sitter plata umiddelbart fast opp/ned i taket.

940.jpg 28.jpg

• Love
Reaksjoner: Esprit