Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

KiloWatt

Sersjant
19 Sep 2025
10
1
Vinteren kommer, og med den: tidlige morgener, sene kvelder og lyden av snøfresere som vekker hele nabolaget.

Noen må ut før jobb, andre prøver å få litt etterlengtet søvn, og kommunen freser når de må. Jeg har en travel hverdag og må frese nor jeg kan, tidlig morgen, sender kveld og søndag.

Når freser du med gid/dårlig samvittighet?

👍 Ok når som helst – vinteren tar ikke hensyn!

👍 Unngå tidlig morgen / sen kveld

👍 Finnes det egentlig et “riktig” tidspunkt?

jeg freser når jeg vil, men jeg bor midt i ingenmannsland :) så her er det ingen som klager,

men jeg ville sagt unngå tidlig morgen / sen kveld

• Like
Reaksjoner: KiloWatt
Jeg freser når jeg MÅ frese.
Ergo jeg freser når det snør.

Hvis det laver ned hele lørdag natt til søndag, så må jeg frese søndag morgen.
Så enkelt er det!

• Like
Jeg bor i et nabolag hvor det er naboer i alle retninger og et solid steinkast treffer et nabotak i alle retninger.
Som de fleste andre må jeg fyre opp snøfresen når det snør. Alternativt kommer jeg ikke ut til hovedveien med bilen.
Selv unngår jeg å frese etter kl. 21 på kvelden, men i enkelte (svært få) tilfelelr har jeg måttet frese til kl. 22.
Så man kan godt si at jeg har en selvpålagt regel at jeg ikke freser mellom kl. 21:00 og 06:00.
Folk må få sove.

Hvis jeg våkner 05:00 så skal det ha kommet fryktelig MYE snø for at jeg orker frese før jobb.
Da ploger jeg vei med bilen og utsetter fresingen til etter middag.

• Like