Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Snap

Menig
26 Des 2025
3
1
Huset er basert på Mesterhus sitt Karine hus, men vi har både gjort det lenger og bredere, samt at vi har forandret en del på både planløsningen og fasaden.
Uten å nevne hva vi selg er mest fornøyd med - og ikke så fornøyd med - så ber vi om friske øyne og innspill på vår planløsning :-)

Snitttegning 1 og 2 etg.jpg
snitttegning kjeller.jpg

Her er mine personlige tanker og meninger.

Jeg synes planløsningen i husets 2. etasje er veldig fin og gjennomtenkt.
Hvis jeg skulle pirke på noe er det at jeg ville dropper "åpent ned" ved trapp. Tettet "åpent ned" med gulv og heller hatt en liten bod til støvsuger osv. Du har ingen bod/kott i 2. etg og det vil du med sikkerhet angre på. Du får aldri nok bodplass. En annen god grunn til å begrense "åpent ned" er å begrense lyd mellom etasjene og det faktum at varme stiger oppover. Så da får du et ganske stort areale hvor varme fra 1. etg vandrer opp til husets 2. etg hvor soverommene ligger.

Husets 1. etg synes jeg også er fin. Du har en synlig tredrager på kjøkkenet og den ville jeg trukket litt lenger inn i rommet sli kat den kom midt over kjøkkenbenken med vask.
Jeg tror også at jeg vilel droppet døren fra kjøkken til vaskerom. Jeg har det selv i mitt eget hus og sjelden jeg har behov for å frakte noe mellom vaskerom og kjøkken. Med mindre du har tenkt til å bruke vaskeromemt som et grovkjøkken? Jeg ville også droppet døren fra hall/trapp og inn til Arb/Gjest. Jeg ville helelr satt inn en dobbeltfløyet dør mellom Stue og Arb/Gjest, ca. der hvor det er tegnet inn tv.

I kjelleren ville jeg økt omfanget av vindu/lyssjakt flik at bod på 25,2m2 og Bod 10,5m2 på et senere tidspunkt kan godkjennes som soverom. I hvert fall det på 25,2m2. Da ligger etetr hva jeg kan se alt til rette for en mulig utleieleilighet i kjelleren...som kan bli aktuelt en dag. :)