Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Konglehuset

Sersjant
3 Feb 2025
15
14
Fikk brev i postkassen fra forsikringsselskapet minn i går. Gjensidige forsikring.

Prisen har økt med nesten 13,5% fra fjoråret, 2024.

Jeg sjekker regninger fra i fjor over vi betalte 52.000 kroner for husforsikring, innbo hus, hytteforsikring, innbo hytte, kasko på bil, en tilhenger, et anneks, en hund og en reiseforsikring. Hvert år har prisen økt noen hundrelapper eller max en tusenlapp.

Nå er regningen på 59.000. Ingen endring i dekning eller forsikrede objekter.
Hva skjer?

Samtidig leser jeg om at Gjensidige er børsnotert og leverte et overskudd i fjor på 6,8 milliarder. Overskudd på 6800 millioner der altså.

Men, flå kundene, det skal Gjensidige gjøre!:devilish:

Flere som har fått samme sjokk-regning i posten?

Jeg sitter her litt i sjokk med morgen:coffee:

Nå skiftet jeg selskap fra Gjenstridige til annet, men akk ja der økte de veldig også. - Disse og med flere milliarder i overskudd (DNB).

Men faktisk ikke det værste og det er vel sånn de kommer unna med det.

For la meg ta et eksempel, - Kattemat 800g pose i fra COOP Extra, kostet før Nyhetene gikk ut å sa "Alle priser stiger pga Putin eller var det Covid".

33,- Nærmere bestemt 32.90,-

Nå koster den 80,- ?????? Det er jo helt sinnsykt.

• Like
Reaksjoner: Konglehuset
Vår forsikring hos DNB (Fremtind) har økt fra 28.000 til 32.000.
Det gir en økning på 4.000 eller litt over 14%.
Ille.

En av forklaringen til økte priser er absolutt at både DNB og Gjensidige m.fl. er børsnoterte og skal levere avkastning til finansmarkedene.

Men noe av forklaringen ligger nok også her:
Priser på bildeler: Baksete koster 600.000 kr – bilen er verdt 150.000
Bilimportøren krevde 600.000 kroner for et baksete. – Det er jo en helt syk pris, sier Vidar Brustad i If.

Helt sjukehus!

Forsikringene våre gikk opp med drøyt 20% nå, uten at vi har hatt noen skader eller gjort endringer. Også Gjensidige. Men vi blir værende et år til, fant ikke noe rimeligere.

• Like
Reaksjoner: Konglehuset
Mine skadeforsikringer økte med 16,7% fra 2024 til 2025. Gjensidige forsikring.
Jeg sier det som det er: Et ran!!
Fikk pris fra DNB/Fremtind som er noe lavere så jeg bytter til uken. Likevel blir økningen fra 2024 til 2025 8%.

...i fjor betalte vi 52.000 kroner

Nå er regningen på 59.000. Ingen endring i dekning eller forsikrede objekter.

Da har jeg fått tilbud fra Fremtind forikring og byttet til de.
Det ble ny pris 53.000,- og det kan jeg leve med!!
Det er hele 6.000,- lavere enn Gjensidige forsikring og kun en tusenlapp opp fra i fjor!

6000 kroner spart er ganske mye, synes jeg.

Så da er det bare å vente på restskatten :mad:

• Like
Reaksjoner: Kranglefanten
Min skadeforsikring hod Gjensidige har økt med 33% fra 2024 til 2025.
Vil anbefale folket her inne til å sjekke regningen som kommer fra forsikringsselskapet i år.
Hvis du bare betaler den - uten å sjekke konkurrenter for lavere pris - så bidrar du faktisk til et stigend eprisnivå/inflasjon og derved bidrar du til fortsatt høye lånerenter.

Derfor, press prisen på forsikring ned, ned og atter ned.

Jeg fikk ny pris hos Fremtid Forsikring som medførte at prisen kun steg med 3% fra 2024 til 2025.
Gaaaaaanske maaaaange tusenlapper spart, der altså!