Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

lekteren

Kaptein
12 Feb 2025
218
78
Klippdalen
fint med mange kategorier, men kunne også vært fint med en Offtopic kategori hvor man kan prate om alt og ingenting :) ikke bare fag

Litt usikker på om det hører hjemme i denne tråden, men merker jeg irriterer meg bittelitt over de som limer inn chatgpt-svar i et forum, enten helt ukritisk eller blandet med egen tekst.

Det er ganske synlig, særlig fordi Ai ofte gjentar spørsmålet eller kommer med "ros" for trådstarter sitt spørsmål av typen "spennende ide" eller "lurt at du tenker på dette".

Tenker jo egentlig at et forum er et alternativ til chatgpt, hvis man vil ha svaret derfra så gidder man vel ikke lage innlegg her?

Føler meg litt truffet her @oddbjoh :)
Jeg liker godt å lese på denne type forum og skriver noen svar når jeg har tid og kunnskap.
Ja, jeg bruker chatgpt, men det er fordi jeg er dyslektiker og skriver fryktelig dårlig - og jeg får ofte svært negative tilbakemeldinger fra andre brukere på forum fordi de irriterer seg grønne over skrivefeil, tegnsetting osv.

Så i mitt tilfelle så skriver jeg mitt svarinnlegg i chatgpt og så renser den teksten for alle teite feil.
For min del er det greit å slutte med det, men jeg tror det er mer irriterende for dere andre :-)

Jeg tror det er mange som bruker AI på samme måte som meg. Skoleungdommen er rå på denne fremgangsmåten.
Skriver eller prater til AI, så skriver den teksten.

Ulempen er som du selv skriver, at den slenger på en intro og litt "fylltekst" som runder av teksten.

Så i mitt tilfelle så skriver jeg mitt svarinnlegg i chatgpt og så renser den teksten for alle teite feil.
For min del er det greit å slutte med det, men jeg tror det er mer irriterende for dere andre
Dette har aldri falt meg inn. Men det må jo være et fantastisk hjelpemiddel i hverdagen for folk som sliter med å skrive OG lese.
(y)

Absolutt enig at det er et veldig godt hjelpemiddel for de som sliter med å skrive og det går fint an å bruke AI på en fornuftig måte i et forum hvis man sliter med å formulere seg 😊

Samtidig så tror jeg at endel AI-signatur gjør andre brukere skeptisk til kvaliteten på innholdet, jeg tror som sagt det er mange som vil høre hva et menneske mener og ikke hva maskinen sier - kanskje det gir mening å ha noe om dette i signaturen sin?