Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

SpeedyGonzales

Sersjant
1 Feb 2025
11
5
Vi har kjøpt endel produkter fra Mill på tilbud på Coop OBS Bygg.
Både vifteovner, oljeovner, panelovner med og uten wifi og såkalte smartplugger.

Designet er helt ok og når ovnene kjører i "manuell" modus har det fungert greit.

Problemet er når man tar i bruk se "smarte" funksjonene som tidsstyring, døgnkompensasjon og justering av temperaturer via app osv.
Det fungerer bare ikke.

Ovnene mister kontakt med Mill sin server. Wifi faller ut, ikke mulig å kople ovn mot app - alt virker bare som et kaos.
Litt av poenget må jo være at man skal kunne stole på at varmovner går på når de skal.

Har forsøkt å få hjelp fra Mill, men det er jo kundeservice fra HÆLVETTE.
Ingen telefonnummer å ringe, svar på mail tar evigheter og generelt ingen hjelp.

Dessverre er produktene en mix av innkjøp de siste 3 år så det er vel minimalt med reklamasjonsfrist eller garanti igjen?

Aller mest lyst har jeg til å samle sammen hele dritten og levere tilbake til Coop OBS Bygg, så får de krangle videre med Mill!

Makan til drittprodukter og dritt-dårlig kundeservice!

Hva bør jeg gjøre?
Er det bare jeg som har problemer med Mill sine produkter?



WIFISOCKET3_styling_beige_with_-Steel_ean-scaled.jpg Oil1500WiFi3-logoNO.png 210820_Mill_Ovner0091-2.jpg 210820_Mill_Ovner0104.jpg
 
  • Like
Reaksjoner: SofaSliteren
Hei!

Du kan jo starte med å lese denne artikkelen på Tek.no:
Tek.no - Mill-ovner i trøbbel – igjen

Tek.no skriver: "Har du problemer? Her er leverandørens løsning."

Jeg vil omformulere denne til:
Har du problemer? Kast Mill-dritten i søpla!!

alernativt:
Har du problemer? Leder Mill-driten tilbake der du kjøpte den.

Mill er ok design, men helt tragisk billig kina-kvalitet og en VANVITTIG dårlig programvare/backend - løsning!

Uff!
 
Mill = Norsk design og (dårlig) Kina-kvalitet i skjønn forening.
Alle mine Mill produkter en kastet eller levert tilbake til forhandler.
Maken til driiiiit!

Mine 5 cent er at 80% av trøbbelet knyttes til programvare og app-løsning.

Helt uholdbart å ha så mye problemer og NULL kundeservice!!
 
Vi har en Mill varmeovn med wifi og smartstyring.
Ovnen fungerer greit, men de smarte funksjonen og wifi fungerer bare ikke.
Kundesørvis hos Mill er bånn i bøtta!!!!!
 
  • Like
Reaksjoner: SpeedyGonzales
Det er jo smått utrolig at Mill ikke er mer i media når produktkvaliteten er så lav?
Jeg forstår at problemet i stor grad er knyttet til programvaren/skyen/appen, men jeg vil påstå at funksjonaliteten jeg får gjennom appen er noe jeg faktisk betaler for at må kunne forvente at fungerer!

Kundeservisen er totalt fraværende, og det er jo det man trenger når man har problemer med det man har kjøpt.

En ting er i hvert fall sikkert: Jeg har kjøpt mitt siste produkt fra Mill International AS !