Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Administrator

Administrator
Medlem av ledelsen
18 Des 2022
73
74
Hei.

I denne tråden diskuterer vi generelle synspunkter og erfaringer med boligleverandøren Mesterhus.

Har du et spesifikt spørsmål knyttet til en husmodell eller en annen problemstilling som berører Mesterhus er det fint om du oppretter en ny tråd i Mesterhus-kategorien.

Ønsker du mer informasjon om Mesterhus finner du mer informasjon på nettsidene til Mesterhus.
Her er lenken til Mesterhus sine nettsider: Mesterhus.

Vi har fått tilbud om å kjøpe en tomt til en meget billig penge, både fordi det er gjennom venner, men også fordi tomten ikke er supersentralt.
Vi vurderer derfor å bygge nytt hus på denne tomten.

For å ta en avgjørelse om å gå videre ønsker vi å sette opp et helt overordnet husbyggerbudsjett.
Da trenger vi bl.a. pris på selve husleveransen, ferdig satt opp.
I denne tråden har jeg luftet min frustrajon i håp om at noen her inn kan bidra med noen gjennomsnittløige byggekostnader per kvadratmeter eller liknende.

For å få svar på det jeg lurer på har jeg gått inn på nettsidene til aktuelle husleverandører og bedt om boligkatalog og tilhørende prislister.
Etter hvert som jeg får svar fra de ulike vil jeg publisere tilbakemeldingene her.

MESTERHUS

Her klikker man på "Logg inn for å se pris".
Mesterhus_I.jpg

Så logger jeg inn med mitt mobilnummer:
Mesterhus_II.jpg

Så kommer denne opp:
Mesterhus_III.jpg

Så har jeg ventet i 3 uker og ingen prisliste elelr pris er mottatt.
Har testet mange ulike forhandlere av Mesterhus. Ingen svar.

Så min erfaring med Mesterhus er da NEGATIV.

Ifølge media sliter jo byggebransjen med lav aktivitet på boligbygging som medfører permiteringer og konkurser, så en skulle jo tro de ville være ivrige på alle som viser interesse. Men kanskje det bare er entreprenørene som retter seg mot store utbyggingsprosjekter som sliter?

Har du prøvd å ringe eller møte opp hos deres lokaler? Det kan være vanskelig å få kontakt gjennom slike henvendelser da disse er typisk utsatt for folk som bare vil vite pris ut av nysgjerrighet (er selv skyldig i dette) og ikke nødvendigvis interessert i å faktisk bygge hus. Så slike henvendelser er slike ting dem vil sende ut "når de har tid til overs".