Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Micro

Sersjant
31 Jan 2025
11
30
Ja, som overskriften sier; jeg ønsker en produktanbefaling på en laser avstandsmåler i budsjettklassen.

Ønsker naturligvis en som måler nøyaktig og tåler en støyt, men helst i prisleiet 500,- til 1.000,- kroner.

Bildet er kun for oppmerksomhet og illustrasjon :)
Skjermbilde 2025-01-31 201052.png

Hei!
Man skal vel være forsiktig med å anbefale den eneste lasermåleren man har i verktøykassa, men det får gå i dette tilfellet. :)

Jeg kjøpte min Dewalt DW03050-XJ hos Staypro for 1355,- kroner for noe tid tilbake som erstatning for en blå Bosch GLM 40 avstandsmåler som falt i vannet. Boschen er i samme prisklasse og også en veldig god lasermåler.

Jeg kunne godt kjøpt den samme igjen, men jeg fikk lyst til å prøve noe nytt - og så fikk jeg anbefalt DeWalt sin.
Jeg synes de er veldig like i bruk, men jeg synes DeWalt sin er litt bedre på lange avstander.

Du kan godt si at jeg anbefaler begge modeller i budsjettklassen, men jeg ville kjøpt DeWalt sin hvis jeg måtte en ny nå.

Lykke til med valget.

Dewalt DW03050-XJ Avstandsmåler (1).webpDewalt DW03050-XJ Avstandsmåler.webp

Min favoritt. Billig. Måler nøyaktig. Tåler en trøkk!
Milwaukee LDM 45

Det jeg liker spesielt godt med denne modellen er at den har en knapp for å aktivere laser måling både på fronten og på siden.
Det er en virkelig praktisk digg funksjon. Det er veldig ofte den knappen på siden er den letteste å komme til når man er midt i et arbeid.
Kudos til Milwaukee for å legge to knapper på en så billig modell.

Koster 1200-1300,- på tilbud.

Milwaukee LDM 45 Avstandsmåler (6).webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler.webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler (5).webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler (4).webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler (3).webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler (2).webpMilwaukee LDM 45 Avstandsmåler (1).webp

Alle lasere av kjent merke (Bosch, DeWalt, Milwaukee osv.) er av god kvalitet, fungerer godt og leverer nær sagt samme nøyaktighet.
Du bør legge 1000,- på bordet, for da ender du opp med en laser du får glede av i mange år fremover.

• Like
Reaksjoner: Micro
Hei!
Man skal vel være forsiktig med å anbefale den eneste lasermåleren man har i verktøykassa, men det får gå i dette tilfellet. :)

Jeg kjøpte min Dewalt DW03050-XJ hos Staypro for 1355,- kroner for noe tid tilbake som erstatning for en blå Bosch GLM 40 avstandsmåler som falt i vannet. Boschen er i samme prisklasse og også en veldig god lasermåler.

Jeg kunne godt kjøpt den samme igjen, men jeg fikk lyst til å prøve noe nytt - og så fikk jeg anbefalt DeWalt sin.
Jeg synes de er veldig like i bruk, men jeg synes DeWalt sin er litt bedre på lange avstander.

Du kan godt si at jeg anbefaler begge modeller i budsjettklassen, men jeg ville kjøpt DeWalt sin hvis jeg måtte en ny nå.

Lykke til med valget.

Vis vedlegget 233Vis vedlegget 234
Jeg bruker DeWalt sin også, med unntak av den gule farget (liker lyseblå verktøy best ;-) ) er den veldig nyttig.

• Like
Reaksjoner: Televimsen