Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

runarb

Sersjant
18 Feb 2025
19
14
Jeg trenger å skru opp en del gipsplater. Kan fint flytte rundt på en og en plate, men tungt å bære inn 42 stykk på en dag. Hva gjør de profesjonelle? Finnes det noen som kan levere gipsplater med innbæring?

Holder til i Trondheim hvis det har noe å si.

De profesjonelle bærer... Sekundært så heiser de dersom det er mulig, men veldig ofte så er det bæring som gjelder.

Jeg har aldri hørt om å "kjøpe gipsplater med innbæring".
Gipsplater kan løftes på plass og inn i bygg med kran, men det forutsetter at det er åpning i yttervegg som tillater det.
Har sett løft med kran opp til balkong 2. etg og så innløft på pall i stue i 3. etg.

Alternativet er å leie inn noen som tar jobben på timeslønn.

For å klargjøre: i utlandet er det vanlig å få levert gipsplater som transportøren bærer inn og setter på anvist plass. Ikke bare levert til oppkjørsel.

(Levering innenfor dør er forsåvidt vanlig med mange tunge ting, som hvitevarer, varmtvannstanker, osv)

Det jeg har bodd før, USA og Frankrike, var dette vanlig. Here for eks nevner Jeff Thorman at han får bært inn gipsplater for 1$ per stykk:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

Fra 22:03 ute i videoen.

• Like
Reaksjoner: Yalla
Vil tro lønnsnivå i Norge gjør det mindre aktuelt å tilby innbæring som del av tjenesten. Å leie inn noen til å bistå er trolig enkleste løsning.

Det jeg har bodd før, USA og Frankrike, var dette vanlig.

Takk, da lærte joe noe nytt i dag også!
:-)

Ganske smart å tilby en slik tjeneste.
Luxus å få det levert der de skal benyttes - og absolutt en tjeneste jeg hadde vært villig til å betale for.

Har vel litt med stolhet for yrket som forsvant, når, - får dere fundere på selv.

I oljeservice næringen, leverte vi enda pakninger til Bestemor til hennes gamle vaskemaskin, men visste vi tapte på det.

Men husk tidligere så føyk Bensinstasjon ansatte ut til pumpa før bilen landa i park og spurte om vi skulle ha Super eller vanlig :)