- 2 Mar 2025
- 4
- 3
Elsker elektroverktøy og ser at nettbutikker i USA har et fantasktisk utvalg og prisen er ofte ganske hyggelig.
Nå er det vel stort sett 110/120v i USA, så jeg har gått til innkjøp av en ganske kraftig spenningsomformer slik at jeg kan drive det meste som er aktuelt å kjøpe.
Valuta
Nå har dollaren vært svinedyr lenge, men nå ser jeg tegn til kraftig bedring.
Trump jobber åpenbart febrilsk for å svekke dollaren, så da tenker jeg vi om ikke alt for lenge vil kunne handle til ekstraordinære gode priser fra USA.
Frakt og toll/avgifter
Hvordan fungerer dette med frakt, toll og avgifter?
Trekkes noe fra i nettbutikken siden det er eksport?
Når beregnes toll/avgifter, hvem krever dette inn og hvor mye utgjør dette i prosent?
Øvrige begrensninger
Er det andre ting jeg må tenker på før jeg legger min første ordre?
Nettbutikker i USA som selger elektroverktøy?
Jeg kikker på endel, men tar gjerne tips om seriøse nettbutikker med gode priser, som sender til Norge.
- CPO Outlets
- The Home Depot
- Lowes
- ACME Tools
- Max Tool
- Harbour Freight

Nå er det vel stort sett 110/120v i USA, så jeg har gått til innkjøp av en ganske kraftig spenningsomformer slik at jeg kan drive det meste som er aktuelt å kjøpe.
Valuta
Nå har dollaren vært svinedyr lenge, men nå ser jeg tegn til kraftig bedring.
Trump jobber åpenbart febrilsk for å svekke dollaren, så da tenker jeg vi om ikke alt for lenge vil kunne handle til ekstraordinære gode priser fra USA.
Frakt og toll/avgifter
Hvordan fungerer dette med frakt, toll og avgifter?
Trekkes noe fra i nettbutikken siden det er eksport?
Når beregnes toll/avgifter, hvem krever dette inn og hvor mye utgjør dette i prosent?
Øvrige begrensninger
Er det andre ting jeg må tenker på før jeg legger min første ordre?
Nettbutikker i USA som selger elektroverktøy?
Jeg kikker på endel, men tar gjerne tips om seriøse nettbutikker med gode priser, som sender til Norge.
- CPO Outlets
- The Home Depot
- Lowes
- ACME Tools
- Max Tool
- Harbour Freight