Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Grønnskolling

Sersjant
9 Feb 2025
16
5
Oppunder kjøkkenventilatoren sitter det to ruglete stålfilter som jeg tror kalles fettfilter.
De burde i hvert fall hete det, for det er her alt fettet som spruter opp fester seg hos meg.

Dette fettfilteret skal tydeligvis ikke bare vaskes etter behov, for nå blinker det en varsellampe/indikator som betyr "vask filter".

Er det slik at denne både skal vaskes etter behov og nå kjøkkenventilatoren ber om det?
Er denne "vask silter alarmen" noe som skrur seg av på egenhånd eller må jeg resette filterperiode, slik som på ventilasjonsaggregatet etter filterbytte?

Tar også gjerne innspill på hvordan jeg kan vaske dette på en grei måte uten for mye søl og gris.

img_965.jpg

Jeg vasket det for hånd tidligere, helt til noen på jobb tipset meg om rett i oppvaskmaskinen og da ble det gullrent.

På IKEA ventilator sitter det 2 stk runde colaboks filter på hver side av motoren disse er kullfilter og vil anta at de har varsel om utskiftning og ikke det man kan se visuelt, men er usikker.

Kullfilter må kjøpes og kan ikke vaskes tror det var 500,- for 2stk.