Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Gargamel

Sersjant
24 Aug 2025
10
3
Kattene i nabolaget bæsjer ned tomta vår. Noe vi kan gjøre?

Finnes det noen dyrevennlige måter å gjøre tomta vår litt mindre attraktiv som kattedo?
Nabokattene er på tomta vår hele tiden. Vi har ikke dyr selv og er heller ikke så glade i dyr.

Er det noen som har erfaring med vannspreder som er bevegelsesstyrt og kan anbefale en?

Andre forslag?
Noe elektronisk støysender som fungerer?

katt som driter.jpg

Jeg har kjøpt en "kattejager" på Europris, og jeg kan melde at kattene i min hage er borte.
Den kostet ca. tusenlappen og den fungerer faktisk ganske godt.
Jeg hører den ikke, men kattene til naboen hører den i hvert fall.
Mest sannsynlig bikkja hans også, for den skygger banen så fort den snuser inn bak hekken min.
Jeg vil tippe rekkevidden på "ultralyden" er 10-12 meter hvor den har god effekt.

Silverline kattejager.jpg

Avskrekkeren KV300 avgir den unike ultralyden A-Guard, en variert og godt tilpasset ultralyd som skremmer vekk katt, hund, kanin og rådyr. A-Guard skremmer og skaper et plagsomt miljø for dyrene som gjør at de unngår det aktuelle stedet. Lyden virker avskrekkende i et areal på opptil 300 m². Den innebygde sensoren registrerer bevegelser opptil 15 m foran avskrekkeren og starter avskrekkingen automatisk. 4 forskjellige frekvensvalg for ulike skadedyr. Lyden påvirker ikke mennesker eller husdyr (bortsett fra katt, hund og kanin) og skaper ikke resistens hos dyrene den er beregnet for. Forstyrrer ikke annet elektronisk utstyr. Sett inn batterier (6 x LR14) og den virker umiddelbart, døgnet rundt! Batterier er ikke inkludert