Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Benjamin

Sersjant
28 Jan 2025
12
3
Terrasse prosjektet er i gang og jeg har satt ut 42 søyler som skal fylles med betong neste uke hvis go'været holder seg her sørpå.
Før jeg blander betongen må jeg kjøpe inn 42 justerbare stolpesko som har en fornuftig rustbeskyttelse.

Er det noen som har erfaring med Biltema sine Stolpesko, justerbar, 46 mm ?

Er det grei kvalitet og fungerer de på linje med andre stolpesko til firedobbel pris hos f.eks. Byggmakker?

Når man først skal ha 42 stk er det jo greit å spare 4-5000,- på noe ingen ser, uansett

19-6342_xxl_1.jpg 19-6342_xxl_2.jpg

De skal nok fungere helt fint til ditt prosjekt, begge er laget av varmgalvanisert stål så levetiden skal være tilnærmet det samme.
Eneste med Biltema sine stolpesko er pluggen i midten av skoen som kan gjøre at bærebjelkene siger noen millimetere over sikt.

Jeg har god erfaring med Jula sine justerbare stolpesko som koster akkurat det samme. De har selvsagt ikke rukket å stå i årevis ennå men det er ingen grunn til at de skal begynne ruste sånn uten videre, de står jo relativt godt beskyttet til. Lager du en liten kul på betongen også så er du godt sikret.
1742898811472.png

Må stolpeskoene være justerbare? Er rundt 1500,- å spare om du har mulighet til å bruke vanlige

• Like
Reaksjoner: AndersM