- 29 Aug 2025
- 6
- 2
Hei!
Jeg er i gang med planlegging av nytt kjøkken og har bestemt meg for at isbitmaskin skal inn som en fast del av kjøkkenløsningen.
Men det viser seg å være overraskende vanskelig å finne en løsning som både:
Jeg kunne også vært interessert i tips om:
Hva er den beste og mest praktiske løsningen for oss som vil ha isbiter tilgjengelig til hverdags og gjester – uten å ende opp med en bråkete maskin som må vaskes annenhver dag?
Alle erfaringer, anbefalinger og advarsler tas imot med stor takk!
Jeg er i gang med planlegging av nytt kjøkken og har bestemt meg for at isbitmaskin skal inn som en fast del av kjøkkenløsningen.
Men det viser seg å være overraskende vanskelig å finne en løsning som både:
- Har god kapasitet (ikke bare noen få isbiter i timen)
- Kan integreres pent i kjøkkeninnredningen (ikke stå løst på benken)
- Ikke krever masse daglig rengjøring eller vedlikehold
- Har mulighet for fast vanntilkobling og gjerne drenering, slik at man slipper manuell fylling og tømming
- Hvilke integrerte isbitmaskiner finnes på det norske markedet i dag? Merker som U-Line, Scotsman, Electrolux, Miele, osv.
- Hva bør jeg se etter når det gjelder lydnivå, kapasitet og hygiene?
- Er det noen som har erfaring med modeller som renser seg selv eller har UV/filter mot bakterier?
- Hvordan løser man vanntilførsel og avløp i praksis i et kjøkken uten å gjøre det komplisert?
- Er dette noe man angrer på – eller noe man aldri vil være uten igjen?
Jeg kunne også vært interessert i tips om:
- Skuffer med is-produksjon
- Kombinasjon av vinskap + ismaskin
- Løsninger som passer inn i høyskap eller under benk
Hva er den beste og mest praktiske løsningen for oss som vil ha isbiter tilgjengelig til hverdags og gjester – uten å ende opp med en bråkete maskin som må vaskes annenhver dag?
Alle erfaringer, anbefalinger og advarsler tas imot med stor takk!