Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

HeltiVater

Korporal
16 Feb 2025
6
3
Når dere har sendt en henvendelse til et håndtverkerfirma, bedt om pris og de har vært på befaring.
Så går tiden. DU purrer. Du får ingen tilbakemellding.
Purrer. Hører ikke noe. Tiden går.

Hvor lenge skal man vente på tilbud fra en håndverker før man kontakter en ny?

handtverkere.jpg

• Like
Reaksjoner: Smil
du går videre umiddelbart

jeg har ifm utskifting av septikktank hatt 7 entreprenører som har vært på befaring og lovet og gi en pris og virka oppriktig interessert i jobben når de var her.

4 av de ga pris

dessverre er nok dette mer vanlig enn man skulle tro.l

så derfor er min anbefaling. drit i de som er trege. ikke bruk energi på å purr opp en entreprenør.

• Like
Reaksjoner: aksla og Gruffalo
Etter å ha sendt purring venter jeg 1 uke, så kontakter jeg ny håndverker.
Det verste som kan skje er at du ender opp med to tilbud å sammenlikne, hvis den første uansett plutselig sender deg tilbud.

Uansett, du bør få minst 2 tilbud, helst 3.

De gangene jeg har lyst ut en jobb, så venter jeg noen dager, type 3-4 dager etter lovt dato, før jeg stryker firmaet fra listen. Er de ikke villige til å følge opp med å komme med et tilbud, så er dem ikke villige til å gjøre selve jobben heller. Et unntak kan være at de tar kontakt og sier at tilbudet blir forsinket pga mye jobb/sykdom/annet.

Nå har jeg heldigvis funnet et tømrerfirma jeg er veldig fornøyd med. Fornuftige priser, følger opp med jobb beskrivelse (hva tømrer tenker å gjøre før oppstart, utfordringer underveis, hva jeg ønsker å gjøre hvis det er flere måter å løse utfordringen, materialvalg, osv) og ikke minst veldig bra utført arbeid. Så dette firmaet har jeg fritatt fra 3-4 dager regelen.

Må man purre opp å få lov til å betale noen penger så surner jeg. I en verden hvor tilbud er så lett å innhente må man som minimum forvente et oppfølging, som nevnt av Fantomet, med forklaring på at man ikke er glemt, men at det er travelt (det styrker for så vidt inntrykk på flere måter, ikke bare er de ryddige og følger opp, men er også ettertraktede (evt underbemmannet :P ).

• Like
Reaksjoner: Pernille
Hvor lenge skal man vente på tilbud fra en håndverker før man kontakter en ny?
For min del varierer det etter både humør (mitt) og type oppdrag.
Hvis jeg ikke hører noen verdens ting på 1 uke, så purrer jeg med epost eller telefon.
Hvis jeg må purre på purringen, så sender jeg purring, men, samtidig så innhenter jeg ytterligere tilbud.

Et råd fra meg.
Hent alltid priser fra 3-4 aktører hvis jobben er på mer enn 50-100.000,-
Hvis du ikke har hørt et pip fra en aktør etter 1 uke, så sender du en purring + at du henter henter inn et nytt tilbud fra en ny aktør.
Ikke gi deg før du har fått 3-4 tilbud.
Send aldri mer enn 1 purring. De du må purre mer enn en gang er uansett "bad news".

Jeg ringer alltid og purrer når jeg venter på tilbud.
Bruker telefon, purrer aldri via epost.
Hører jeg ikke ett eneste pipp på 14 dager går mitt liv videre og jeg henter inn alternative priser.
Jeg bruker ALDRI en håndverker som går all dark i mer enn 14 dager.