Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

IceMan

Korporal
8 Feb 2025
9
3
Hvor kjøper dere sagkjeder til motorsag?

Tips til gode butikker, forhandler eller nettbutikker som har gode motorsagkjeder til en fornuftig pris?

freehand-filing-1024x536.jpg

Jeg bruker motorsag ganske mye i jobb og på fritid.
Kjøper mine sagkjeder hos Reimbutikken og da spesielt et merke jeg er veldig fornøyd med: Grimsholm.

Grimsholm finnes i to versjoner: Premium Cut og Premium Cut Pro
Hvis du er en normal hobbybruker velger du semi-chisel, men hvis du er erfaren bør du virkelig prøve full-chisel.
Prisene er gode, sagkjedene er ferdig strukket på fabrikk, kjedene tåler godt å files mange ganger og butikken har god kundeservice!

Grimsholm Premium Cut
Semi-chisel kjede med runde skjæretenner for redusert risiko for kast.

Grimsholm Premium Cut Pro
Full-chisel kjede med skape skjæretenner for proffesjonelle og vante brukere. Sammenlignet med semi-chisel kjede, har dette kjedet en firkantet kant som gjør den mer aggressiv ved kutting. Selv om dette er et populært kjede, er det også viktig å huske på at full chisel kjedet er mer følsom for smuss og har en høy tilbakeslagsrisiko på grunn av manglende sikkerhetskjedeelementer.

Fordeler med full-chisel
- Kapper raskere
- Mer aggressiv
-Skarpe spisskanter

Ulemper med full-chisel
- Blir raskere sløvt
- Vanskeligere å slipe
- Høy tilbakeslagsrisiko
- Mer følsom for smuss

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

• Like
Reaksjoner: SkarpTobakk og Trygve
Testet Reimbutikken.no som en følge av denne tråden her og varene kom denne uken.
Gode priser på Grimsholm sagkjeder og Grimsholm sagsverd til min Stihl motorsag.

Testet Grimsholm Premium Cut Pro sagkjede (full-chisel kjede med skape skjæretenner for proffesjonelle og vante brukere).
Det var et virkelig godt kjede som tar skikkelig tak.

Kjøpte også kile med stålinnsats. Virker veldig bra og holdbar ved mange harde slag!

Rask respons på ordren og varene i posten på rekordtid. Ryddig og greit.

Så derfor: Reimbutikken kan trygt anbefales.