Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Flemming

Kaptein
21 Feb 2025
103
35
Okay, til saken:
Har kjøpt klikkvinyl fiskebensgulv av et norsk selskap som importerer fra utlandet. Dette skal være kompatibelt med varmefolie (I følge produsent).
Lagt varmefolie med 400 kPa underlag under og byggfolie over akkurat som anvist i spesifikasjon for både varmefolie og for gulvet.
En ekstra type 1,3mm 550 kPA underlag på rull er lagt over dette igjen som leverandør har fått anbefalt skal gjøres fra produsent.
Ekstern gulvlegger har lagt selve gulvet.

Gulvet er kjempefint, men jeg opplever at noe føles feil, det er lyd tilsynelatende fra matten under som min kontrakt fra leverandør mener forsvinner med tiden når det får "lagt seg" (kan være, jeg vet ikke). Har ligget i en uke ca. Og det kan føles "rart" å gå på.
Nå sitter jeg litt med kalde føtter og tvangstanker som ikke gir slipp, er det noe galt eller er det bare i hodet mitt det ligger? Skal jeg akseptere det som det er, skal jeg gjøre noe?

Det jeg egentlig ønsker er å få besøk av en med greie på gulv, og kanskje gjerne Kilkvinyl som kan si meg om:
- Ligger gulvet rett?
- Føles det riktig ut når du går på det?
- Om noe er feil, hva burde jeg gjøre?

Hvis du er en sånn person må du gjerne sende meg en melding.
Om ikke ønsker jeg vite hvem jeg egentlig kan kontakte?

Har investert ganske mye i dette gulvet, så jeg ønsker ta de rette valgene.

Det du trenger er vel en takstmann som har byggteknisk utdannelse, fagskole, tømrermester osv.?
De fleste takstmenn har vel en slik utdannelse i bunn.

Ser for meg en som spesifikt har kompetanse på gulv.
Da er jeg ute etter en som "har peiling" på dette spesifikt og kan gi praktiske råd

Ser for meg en som spesifikt har kompetanse på gulv.
Hva er det som gjør at du tenker at en takstmann med 20+ års erfaring som byggmester (og noen hundre gulv lagt og endel reklamasjoner) ikke skal kunne tilstrekkelig om gulv til å mene noe kvalifisert i ditt tilfelle?

Sitter litt som et spørsmålstegn og funderer på hva du mener med "spesifikt har kompetanse på gulv" ?

Hva er det som gjør at du tenker at en takstmann med 20+ års erfaring som byggmester (og noen hundre gulv lagt og endel reklamasjoner) ikke skal kunne tilstrekkelig om gulv til å mene noe kvalifisert i ditt tilfelle?

Sitter litt som et spørsmålstegn og funderer på hva du mener med "spesifikt har kompetanse på gulv" ?
Kan være jeg bare har tenkt litt feil.
Har liksom ikke sett på byggmester som gulvekspert, men kan godt hende det er rette faggruppe.