Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Ruben

Korporal
31 Aug 2025
5
0
Jeg må innrømme at jeg er stor fan av kreative løsninger når ting går i stykker – og noen ganger funker det så bra at jeg aldri ender opp med å fikse det “skikkelig”.

Så jeg lurer på: Hva er den mest McGyver-aktige reparasjonen du har gjort som faktisk funket i lengre tid?

Har du for eksempel:
- Brukt gaffateip som reservedel? (På noe den egentlig ikke var ment for?)
- Laget en nødløsning av strips, ståltråd eller et gammelt belte som ble stående i årevis?-
- Brukt et kjøkkenredskap som verktøy?
- Eller laget en helt egen oppfinnelse for å få noe til å fungere igjen?

Selv har jeg en gang festet eksosanlegget på en gammel bil med ståltråd og en kleshenger fra skapet.
Tenkte det skulle være en “midlertidig” løsning, men det holdt overraskende nok i nesten et år før jeg byttet det ordentlig. :ROFLMAO:

Del dine historier! ❤️
Bonuspoeng (i himmelen) hvis du har bilder av løsningen – vi elsker alle å se litt kreativ galskap i praksis.

Reparerte tenninga på en Opel Rekord 1977 med tennene midt i et gatekryss.

Jobbet som elektriker, skulle montere en hengelampe over spisebordet til en kunde. Ble brukt små plasthaller med lim på, taket var nymalt, veldig fornøyd med jobben, helt til jeg ser at lampen ikke henger rett over bordet....Kunden var heldigvis ikke hjemme.Da måtte.man jo bare flytte bordet og 12 stoler og det persiske reppetstoler slik at det så bra ut😀😀

Min mest McGyver-aktige reparasjon skjedde på E6 i 110-sonen da takboksen bestemte seg for å ta ferie og blåste halvveis av taket. Vi måtte inn på en rasteplass, og det eneste jeg hadde å jobbe med var et tau fra bagasjerommet, en pose strips og et gammelt spennbelte fra en IKEA-transport.

Resultatet ble en “ny” takfeste-løsning som ville gjort både McGyver og NASA stolte: tauet ble surret i kryssmønster rundt taket, stripsene holdt boksen fast i takstativet og spennbeltet fungerte som ekstra sikring. Det så helt forferdelig ut – men vi kom oss både til hytta og hjem igjen uten å miste verken ski eller klær.

Naboen kaller det fortsatt for “den mest aerodynamiske takboksen på Østlandet”. :ROFLMAO: