Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

KKneck

Menig
14 Nov 2025
4
1
Jeg vurderer å ta steget opp til en Honda snøfreser før vinteren, men lurer på om den faktisk er verdt pengene.

Jeg har tidligere hatt en Biltema-freser av… ja, klassisk Biltema-kvalitet.
Den gjorde jobben på sitt beste dager, men det var mer justering enn fresing til tider.

Etter det gikk jeg for en McCulloch med Briggs & Stratton-motor – den hadde bra kraft, men den bråkte noe helt sinnssykt og føltes aldri helt solid.

Nå frister det med noe som faktisk holder i mange år, starter når man trenger det, og ikke overdøver halve nabolaget.
Til dere som har Honda: Merker dere virkelig forskjellen i kvalitet og brukervennlighet?

Er prisen til å svelge når man ser på driftssikkerheten?

Honda HSS 970A ETD snøfreser2.jpg Honda HSS 970A ETD snøfreser.jpg

• Like
Reaksjoner: MuchoMas
Tja, er litt sånn at man glemmer prisen etter en stund.Har hatt flere merker, den som jeg syntes ga mest for pengene var en 13 hester fra Ariens, veldig fornøyd.Har nå en 15 hester fra Honda, er veldig fornøyd, litt dårlig kvalitet på stål/lakkering, men ellers en fungerer den utmerket, har kun byttet batteriene, relativt dyrt

• Like
Som julenissen skriver her, så glemmer man prisen etter en stund. For Honda er dyrt, men samtidig solid og stille. Kjøpte meg en Honda HSS 970 A ETD og har ikke anret et sekund på det. Den er enkel og manøvrere og kaster langt, veldig langt. Starte altid på første forsjøk. Har hatt min siden januar 2022 og har ikke vedlikeladet batteriet i løpe av denne tiden, så har du råd, så løp og kjøp.

• Like