Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Ninja

Menig
29 Mar 2025
4
0
Ok, folkens - det er forum-plagepnden her igjen som maser om robotgressklipper :)
Nå har jeg akkurat klemt ut to foruminnlegg om Mammotion robotgressklippere og Cramer robotgressklippere.
Det er vel ingen hemmelighet at jeg vil handle av Berema som jeg utelukkende har gode Honda-erfaringer med.

Honda robotgressklippere har jeg dessverre utelukkende avskrevet ettwrsom de ser ut som et såpestykke.
Tenker det er fornuftig å legge ut en egen tråd om Honda robotgressklippere også, for jeg innser at det er ganske dunt av meg å avskrive Honda sine produkter.
De har tross alt gledet meg gjennom mer enn 30 år stabil og økonomisk god drift på snøfreser og gressklipper som er drevet av fossile drivstoff.

Derfor ønsker jeg å høre fra folket om hva dere tenker om Honda sine robotklippere?
Er robotklipperne like bra som de fossile snøfreserne og gressklipperne?
Tenker da primært på driftssikkerhet og gode klipperesultater - for designprisen vinner de ikke hos meg :cool:
Er det slik at Honda sov litt i timen, det kom mange "fanct-smancy" modeller på markedet - men Honda er nå sterkt til bake og viser hvem som leverer kvalitet og holdbarhet?

Beklager at det ble tre innlegg på rappen fra meg, men det er i det minste et håp om at Google plukker opp trådene og leder folk med synspunkter inn hit til diskusjon og deling av erfaring. 💚

Skjermbilde 2025-03-29 102540.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102648.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102744.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102730.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102713.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102621.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102607.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102702.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102555.jpg Skjermbilde 2025-03-29 102759.jpg

Honda er jo som kjent for sin driftssikkerhet og holdbarhet på både snøfresere og gressklippere. Men når det gjelder robotgressklippere, så mener jeg at det en litt "annen historie".

Slik jeg forstår det så er Honda sin Mimo-serie, kjent for driftsikkerhet, pålitelighet og gode klipperesultater, men Honda har vel ikke vært like teknologisk ledende som andre produsenter som Robomow, Cramer, Greenworks, Husqvarna og Stihl (for å nevne noen) de siste årene.

De var jo heller ikke like raskt ute som f.eks. Husqvarna, som har dominert markedet i Norge i mange år.

Ser jo også at Honda sine modeller har jo mindre avanserte funksjoner som navigasjon, (bruker tilfeldig navigasjon). De mangler også avanserte funskjoner som GPS, AI-læring og avansert app-kontroll noe som kan gjøre de mindre effektive på komplekse hager/plener.

Kvaliteten slik jeg ser det, er nok god, men prisene har ofte vært på nivå med eller høyere enn konkurrenter med mye mer avanserte funksjoner.

• Like
Reaksjoner: Skigard
Jeg har Honda robotklipper hjemme og på hytta.
Ca. 1000m2 og 750m2. Veldig fornøyd.
Du merker at det er en kvalitetsmaskin, men den har ikke alle de fancy finessene som kina-klipperne har.
Men, den klipper og den bare går-og-går-og-går-...