Vi er i gang med å planlegge nytt vaskerom, og kona ønsker å få både vaskemaskin og tørketrommel opp i arbeidshøyde.
Jeg ser for meg at maskinene må heves ca. 80 cm fra gulvet for at døråpningen (koøyet) skal komme i en behagelig høyde.
Utfordringen er jo at dette er tunge maskiner – Skrekk og gru!!
Miele-maskinen vår veier godt over 100 kg, og med vått tøy i trommelen blir det mye bevegelse når sentrifugen starter.
Jeg vil bygge en løsning som både er solid og trygg, og som ikke vibrerer eller flytter på seg når maskinen går.
Har noen av dere bygget opp en slik løsning? Hva slags løsning valgte dere?
Hvis noen har sett gode løsninger, så hyl ut!
Hvilke materialer anbefales (treverk, stålramme, betong)?
Bør man lage en sammenhengende benk/ramme til begge maskinene, eller individuelle sokler?
Hvordan sikrer man at det står helt støtt og ikke blir vibrasjoner i hele vaskerommet?
Noen smarte løsninger for å få til skuffer/oppbevaring under?
Alle tips, bilder eller erfaringer tas imot med stor takk – dette må jo bli dønn solid!
Jeg ser for meg at maskinene må heves ca. 80 cm fra gulvet for at døråpningen (koøyet) skal komme i en behagelig høyde.
Utfordringen er jo at dette er tunge maskiner – Skrekk og gru!!
Miele-maskinen vår veier godt over 100 kg, og med vått tøy i trommelen blir det mye bevegelse når sentrifugen starter.
Jeg vil bygge en løsning som både er solid og trygg, og som ikke vibrerer eller flytter på seg når maskinen går.
Har noen av dere bygget opp en slik løsning? Hva slags løsning valgte dere?
Hvis noen har sett gode løsninger, så hyl ut!
Hvilke materialer anbefales (treverk, stålramme, betong)?
Bør man lage en sammenhengende benk/ramme til begge maskinene, eller individuelle sokler?
Hvordan sikrer man at det står helt støtt og ikke blir vibrasjoner i hele vaskerommet?
Noen smarte løsninger for å få til skuffer/oppbevaring under?
Alle tips, bilder eller erfaringer tas imot med stor takk – dette må jo bli dønn solid!