Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

DuraKjell

Sersjant
26 Sep 2025
11
3
Kom nylig over et nytt og spennende konsept som akkurat er lansert: Spon

Skjermbilde 2025-11-22 191530.png

Dette skriver de om seg selv og opplegget de tilbyr:

Alnabru er vår første avdeling! Et hobbysnekkerverksted på 450 m², kun 150 meter fra Alna Senter i Oslo. Her har du alt du trenger av verktøy, maskiner og arbeidsplass for å realisere prosjektene dine, enten du er nybegynner eller profesjonell. Verkstedet er normalt ubemannet, men snart tilbyr vi både kurs og PT-timer!

Grei verktøyliste også. Kunne sikkert vært mer avanserte saker, men det er jo en start.

Hva synes dere? Noe dere har trua på?
Jeg synes det var litt kult og prisene synes jeg ikke var så ille.

Skjermbilde 2025-11-22 191359.png

Skjermbilde 2025-11-22 191416.png

sikkert fint for noen, men hvilken affiliasjon har du med dette prosjektet? måten du skriver på får meg til å tro at du kanskje kjenner til dette litt mer enn "bare kommet over" :)

men hvilken affiliasjon har du med dette prosjektet?
Absolutt ingen relasjon til Spon eller folka som står bak.
Men, jeg må si at jeg ble litt overrasket når jeg kom over tjenesten ved en ren tilfledighet.
Merkelig at ingen har tenkt på konseptet tidligere.

For meg er det helt uaktuelt å bruke Spon, selv om jeg bor i Oslo-området.
Ikke aktuelt å drasse med meg materialer, lim og skruer ned der for å lage fuglekasse eller andre snikkerier.

Har ikke testet, og er ikke interessert i å teste.
Morsomt opplegg, men jeg tenker dette er borte om 24-48mnd.
Kan ikke forestille meg at folk flest orker bruke penger på enda et månedsabonnement i tillegg til helsestudio etc.
Sikker ok å bruke drop-in, men det blir det ikke penger av for de som driver dette.

Fikk opp denne videoen på Facebook nå:

De satser i hvertfall stort.

Kult forretningskonsept - og moro at noen tør å satse - men noe skurrer for meg med tanke på logistikken.
Ta med planker, skruer, lim etc. til et fremmed sted for å snekre - for så å finne ut at man mangler ditt og datt som man må ut å hente/kjøpe.
Mitt problem er at mine prosjekter involverer mye grubling og dårlig planlegging. :rolleyes:

Vi har Lendeverkstedet i nærområdet som dette ser ut til å være et lignende konsept.
Kurs i maskinoperasjon og deretter kan du komme og gå.