Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Vesper

Sersjant
26 Feb 2025
13
5
Hei!
På grunn av dårlig dreneringsjobb har vi fått en fuktskade i kjelleren.
Gulvet må skrelles ned til betongen og så må det legges nytt gulv.

Hva slags gulv anbefaler dere i et trimrom i en kjeller?
Nå har vi billigste-billig-laminat, men det er veldig hardt og skaper ganske mye romklang.

Vi har tredemølle, noen apparater og ganske mye frivekter i trimrommet.

Noe som ser pent ut, men er litt mykere å gå og ligge på ?

45106.jpg

Ville gått for noe som gjerne taler vekter og slikt om du driver med slikt.
Har ikke konkrete anbefalinger

• Like
Reaksjoner: Vesper
Det avhenger litt av hva trening dere gjør på treningsrommet. Det er ikke så uvanlig med å utføre markløft hjemme med vektstang.
Hvis det er mye markløft, manualer som faller ned og du vil ikke være redd for å skade gulvet, er det treningsgulv fra ata og Play du bør gå for, de har både 15mm og 25mm tykkelse.

• Like
Hei!

Jeg har akkurat bygget treningsrom selv- og utfordringen er at de fleste billige platene tåler dårlig vekter og blir svært stygge på kort tid. Først kjøpte jeg de standard som selges på Biltema, Tights.no, sportsoutlet osv. De ble fort lagt vekk.

Jeg gikk for Dempe HD fra Sportsmaster- strøkent selv med 80+ kg på stanga (jada, de tåler mer). De er dyre, men jeg har kjøpt over en lengre periode på Finn.no- betalte i snitt 400kr pr plate på 1x1m. Da blir det mer overkommelig. Det er fort dyrt å bytte gulvet under.

Både løpsfølelsen på tredemølle, og "kasting" av vekter føles mye tryggere nå. Jeg trenger faktisk ikke tenke meg om hvordan jeg behandler det- og det er viktig når man er på slutten av ett tungt sett :-) Det kan være lurt å feste med friksjonsteip, to sidig teip ol slik at de ikke flytter så mye på seg om du ikke dekker hele rommet- det må jeg snart få gjort.

Se link: https://sportsmaster.no/hd-sportsgulv-dempe-1m-x-1m-x-25-mm-sort

• Love