Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
Ja, vi har en slik glass vegg mellom soverom og walk-in-closet.
Den er riktignok ikke levert av den produsenten du lenker til, men fra Indunor.
Prinsippet er det samme vil jeg tro.

Hos oss fungerer det veldig fint - og det er veldig lekkert å se på.
Alternativet hadde vært en lukket dør eller kanskje lukket skyvedør og det ville skapt en helt annen atmosfære i rommet.
Nå føles det åpent, lyst og luftig - og det er ganske så lekkert å se på.
Det er klart; hvis garderoben er et roterom, så vilel jeg valgt en tett dør.

En slik vegg koster ganske mye mer enn en tett vegg med skyvedør, men det er verdt det.

Veggen og døren er jo gjennomsiktig og av glass, så det medfører at veggen er transparent og lyd vandrer lett(ere) gjennom en slik konstruksjon enn en standard gipsvegg.

Dyre, men lekkert - Det er vel oppsummeringen!

Hei, @ingrid.dd

Jeg har ikke akkurat den leverandøren du lenker til, men har sett og vært borti samme type stål + glass-vegger flere ganger.
Oftte mellom soverom og walk-in/garderobe.
Når det fungerer, så fungerer det veldig bra: rommet oppleves større, lysere og mer “luftig”, og det ser skikkelig gjennomført ut!!

Det du bør være obs på er egentlig:

- Du får nesten ingen lydisolasjon (og lite “privatfølelse”) sammenlignet med en tett vegg/dør.
- Du ser garderoben hele tiden – så hvis skapet ofte blir et midlertidig roterom, kan det fort føles mer “urolig” enn lekkert.
- Lys lekker gjennom. Har du automatlys i garderoben, eller en partner som legger seg før deg, kan det være smart å planlegge med dimming/soner slik at det ikke blir lyskaster inn i soverommet.

Praktiske tips vi skulle ønske vi hadde vært klar over før bestilling.
Sørg for herdet eller laminert sikkerhetsglass, og sjekk at dørløsningen har myk lukking og tåler litt skjevheter i gulv/tak (spesielt i eldre hus).
Vurder om du virkelig vil ha klart glass, sotet/røykfarget eller delvis frostet hvis du vil dempe innsyn/uro uten å miste hele uttrykket.

Hvis garderoben din stort sett er ryddig og du liker åpen romfølelse, tror jeg du blir veldig fornøyd.
Hvis du derimot er ute etter mest mulig ro/mørke/lydskille, er tett dør/skyvedør ofte mer praktisk i hverdagen.