Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Manko

Korporal
1 Apr 2025
7
3
Hei flotte forum!
Første innlegg her, så jeg håper på noen gode innspill.

Det gjelder gassgrill av god kvalitet.
Er det noen som har en produsent, modell eller type som anbefales?

Jeg er helt ferdig med billig gassgriller av dårlig kvalitet og ønsker nå å gå for noe av skikkelig kvalitet.
Et sted mellom 10-20.000,- er prisen jeg tenker legge meg på..

Vi griller mye gjennom nesten hele året, så den må fungere året rundt.

Har sett mye på griller fra Weber, men føler at de er overpriset.
Stemmer det? eller tar jeg feil?

PS: Bildet er kun for oppmerksomhet :)
Skjermbilde 2025-04-01 212508.jpg

Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: NonStop
Hei og velkommen til forumet @Manko !

Selv har jeg Broil King Baron 490 gassgrill, svart som jeg kjøpte for 13.995,- hos Bakeren og Kokken.
Stor grillflate, 4 brennere og rotisseriebrenner (et must for meg).
Har stått utendørs i snart 13år (under trekk) og er nesten like fin, så kvaliteten må være god.

Den 13 år gamle modellen jeg har ser HELT lik ut denne som fremdeles er i salg.
Litt imponerende at samme modellen selges fremdeles.
Rett og slett en god gassgrill.

Den få es også i en større modell med 5 brennere.
Koster noen kroner ekstra, men jeg så ikke poenget med en gigantgrill, så jeg gikk for 4 brennere.
Broil King Baron 590 gassgrill inklusiv rotisserie

Skjermbilde 2025-04-01 215444.jpg Skjermbilde 2025-04-01 215423.jpg Skjermbilde 2025-04-01 215513.jpg

Jeg har vinterhage der to av veggene kan åpnes opp, slik at jeg kan grille under tak hele året. Etter å ha sett på mange griller ente jeg på en Napoleon Prestige 500 Phantom kjøpt her: https://no1.no/produkt/gassgrill-phantom-p500-napoleon-p500rsibpmk/

Denne har en del gode ting, som veldig tykke grillrister i støpt rustfritt stål. Muligheter for å kjøpe rotisseriesett, og infrarød sidebrenne.

Jeg liker spesielt gått at denne har infrarød sidebrenner. Når jeg griller biff og slikt bruker jeg ofte å grille med "reverse sear". Da varmer du kjøttet sakte opp på indirekte varme. Følg med ved hjelp av et steketermometer (jeg bruker et trådløst Meater 2 Plus). Når kjøttet så har nådd ønsket kjernetemperatur karamelliserer du sidene med den infrarøde brenneren. Den infrarøde brenneren kan bli nesten 1 000 grader. Slik får du en perfekt skårpe, og den kjernetemperaturen du liker.

Se også https://www.napoleon.com/en/no/barb...hantom-prestige-500-rsib-p500rsibpmk-3-no-phm og
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
.

Denne finnes også i blank utgave, men sort har den fordelen at det ikke blir gjenskinn når solen stå lavt.

• Like
Reaksjoner: Konnerud
Etter å ha sett på mange griller ente jeg på en Napoleon Prestige 500 Phantom

Dette var en veldig lekker grill, med masse funksjonalitet og utforming som er ganske snadder!
Dette var et veldig godt produktråd!

Hvordan synes du produktkvaliteten virker @runarb ?
Solid og holdbart?

Jeg har bare hatt min i en sesong. Lagrer den i vinterhagen som er under tak og med frostsikring, så kan ikke si noe om holdbarheten enda.

Dog når jeg monterte den virket både innpakning og deler og være av premium kvalitet.

Liker veldig godt de tykke grillristene i støpt rustfritt stål. Tykke rister gjør at ristene holder godt på varmen, så det er lettere og få tydelige merker etter ristene (som noen et opptatt av).
IMG_0848.jpeg

Skal grille denne siden i dag 😋

IMG_2302.jpeg

IMG_2304.jpeg

Vedlegg

• IMG_2303.jpeg
    IMG_2303.jpeg
    2,6 MB · Sett: 0
  • IMG_2304.jpeg
    IMG_2304.jpeg
    2,2 MB · Sett: 0
  • Like
Reaksjoner: NonStop
Weber er nok dyr men de har en utrolig god kundeservice og de ordner opp hvis du får problemer.
Har en smokefire ex6 som jeg fikk problemer med og tok kontakt med weber. Fikk da svar at disse delene jeg trengte ikke var på lager men jeg kunne velge om jeg ville vente på deler eller de kunne sende meg en ny grill, var et enkelt valg🙂. Den gamle kunne jeg gjøre hva jeg ville med så et kjapt søk på nettet og jeg fant noen uorginale deler så har jeg i dag 2 stk smokefirer griller som fungerer.
Hadde problemer med å få kjøpt pellets til grillene og sendte en mail til weber med forespøsel på hvor jeg kunne kjøpe og det kunne hen fikse, fikk to sekker kostnadfritt i posten.
Så aldri en ny grill uten at det står Weber på den her

• Like
Reaksjoner: Spaghetti og NonStop
Weber er nok dyr men de har en utrolig god kundeservice og de ordner opp hvis du får problemer.

Enig @Goffen!
Dette med god kundeservice blir stadig viktigere for meg ettersom jeg blir eldre og mer og mer lei billig drit som bare skaper problemer.
Det er så deilig når man handler kvalitet - og kvalitet koster - og deretter opplever prima kundeservice.
Deilig!...og jeg tror det er bra for både lommebok og miljø, i det lange løp.

• Like
Reaksjoner: Spaghetti