Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Eplet

Sersjant
18 Feb 2025
15
6
Nå er nok ikke det en hemmelighet at jeg elsker Festool verktøy.

Produktkvaliteten er som kjent meget god, så det er lite feil og behov for service og reklamasjon.
De ytterst få gangene jeg har måttet bruke tid på reklamasjon eller service, så har Festool, deres forhandlere i både Norge og Danmark vært svært behjelpelige.

Som et eksempel. rett etter at jeg kjøpte min Festool OF 2200 EB-Plus Overfres gikk jeg i gang med et stort prosjekt som krevet mye og tung fresing. I min iver etter å pushe gjennom (bokstavelig talt) alt for mye fresejobb på kort tid, overbelastet jeg motoren i fresen såpass mye at viklingene i motoren brant.

Naturligvis helt stupid av meg, for signalene på overbelastning og behov for hvile ble mange og hyppige. Likevel holdt jeg på inn i de sene nattetimer. Nå i ettertid ser jeg at dette arbeidet bar mer preg av en terror-slite-ut-verktøyet-til-siste-rest-test enn en normal jobb. Resulatet ble brent motor. Fresen ble sendt til Dansk forhandler som igjen sendte den til Festool for garantijobb.

Etter 14 dager fikk jeg den i retur fra Festool ferdig reparert. Det lå også med et følgebrev hvor det stod:

Kjære kunde.
Vi har nå reparert ditt Festool verktøy.
Det virker som om fresen er utsatt for en belastning som har vært så høy at motoren ble skadet under arbeidet.
Denne overbelastningen dekkes normalt ikke av produktets garantiordning, og ny motor har en pris på EUR120.

Vi har nå byttet motor og pusset opp ditt Festool-verktøy til fabrikkny stand, kostnadsfritt.
.
Vi setter stor pris på deg som Festool-kunde og vi håper du setter pris på at vi har strukket litt ekstra i denne saken.

Brevet var for øvrig signert for hånd av den som håndtere saken.

DET kaller jeg god service!!

Hvis det finnes noen der ute som har en liknende erfaring med Festool, så del den gjerne.

Jeg har til gode å høre om noen med negativ opplevelse, så det hadde nesten vært ENDA mer spennende å høre om!!

kk10504.jpg kk10521.jpg

• Like
Reaksjoner: AlfAlfa
Festool er i en særklasse når det gjelder pris, produktkvalitet og service, men aller mest særklasse er pris da.
Det er alt for høy i Norge. Spesielt nå som valutaen er helt på snørra.