- 3 Feb 2025
- 18
- 20
Jeg ble litt nysgjerrig når jeg leste @vlangber sitt innlegg "Fermacell Greenline lim til Fermacell Fibergips - Alternativt lim som kan anbefales?".
I stedet for å kutte en tråd som handler om limet Fermacell Greenline tenker jeg opprette en ny tråd om bruksområder, synspunkter og erfaringer med Fermacell Fibergips.
Er dette tenkt som en erstatning for standard gipsplate, men der hvor det er behov for bedre styrke, brannmotstand eller lyddemping?
Er det andre bruksområder?...og hvorfor ikke bare legge 2 lag med gips mot lyd?
Ser også at Fermacell Fibergips inngår i en stor produktserie - og dette var helt nytt for meg:
Vi skal straks i gang med å bygge nytt hus - er det noen steder vi bør vurdere bruk av dette produktet?
Hjemmekino? Vinkjeller? Våpenrom?

I stedet for å kutte en tråd som handler om limet Fermacell Greenline tenker jeg opprette en ny tråd om bruksområder, synspunkter og erfaringer med Fermacell Fibergips.
Er dette tenkt som en erstatning for standard gipsplate, men der hvor det er behov for bedre styrke, brannmotstand eller lyddemping?
Er det andre bruksområder?...og hvorfor ikke bare legge 2 lag med gips mot lyd?
Ser også at Fermacell Fibergips inngår i en stor produktserie - og dette var helt nytt for meg:
- Fermacell Finsparkel
- Fermacell SK sparkel
- Fermacell Skjøtesparkel
- Fermacell Papirarmeringsbånd
- Fermacell Skruer
- Fermacell Greenline lim
Vi skal straks i gang med å bygge nytt hus - er det noen steder vi bør vurdere bruk av dette produktet?
Hjemmekino? Vinkjeller? Våpenrom?