Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

frovaag

Korporal
15 Feb 2025
8
5
Noen som vet om en sånn feieluke er å få tak i noe sted? Pipen er satt opp i 1969 så jeg regner med at feieluken er fra samme år.

feieluke.jpg

• Like
Reaksjoner: Arne
Jeg hjalp min far å montere en identisk Leca feieluke i 1970.
Som en kuriositet: Monteringsanvisning fra 1970.
Se side 3 for bilde av din feieluke :)

PS: Jeg tror jeg ville opprettet et søk på Finn.no - og kanskje en "ønskes kjøpt" annonse på FInn.no også.

Vedlegg

• Like
Reaksjoner: frovaag
@HSto ,
Nå er ikke jeg en potensiell retro-feieluke-kunde, men nå ble jeg fryktelig nysgjerrig! :p
Hvem lager slikt på bestilling?
Vel, det finnes vel i praksis 2 alternativer.
1) Lag en CNC-tegning (eller få noen til å gjøre det) og send tegningen til produksjon i utlandet. Kina har haugevis av bedrifter som produserer på tegning.
2) I Norge vil det være støperier eller metallverksteder.

Pris aner jeg ikke, men er 100% mulig å få produsert.

• Like
Takk for svar. Om noen som leser denne tråden skulle ha en slik luke til overs så er jeg interessert :-)

@frovaag,
Hvis du har den delen som er knekt av så ville jeg tatt med meg begge delen til f.eks. Kro Produksjon i Oslo.
Ikke ring. Bare ta med delene og stikk innom gutta nede på verkstedet. De strekker seg dritlangt for å hjelpe slike som deg.
De har fikset masse for meg opp gjennom årene, når de holdt til nede på Sagene og nå på Alnabru.
De gutta sveiser fast denne på no-time og pusser den glatt og fin.
Alltid til en hyggelig penge.

Treffer du på sjefen for Kro Produksjon er du ekstra heldig. Han er både hyggelig og veeldig hjelpsom.

• Like