Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Solo

Korporal
9 Okt 2025
5
1
Hei dere flinke folk her inne.
Her inne er man jo anonym, så jeg velger å bekjenne mine synder: Jeg har et kraftig forbruk av Tec7.
Både hjemme og på jobb er Tec7 "The GoTo Glue" i mange sammenhenger.
Fungerer godt som lim og fug. Passe konsistens og passe elastisk.

Men, etter hva jeg forstår så er Tec7 basert på MS-polymer teknologi.
Det koster fort 210-240 kroner per patron, så det blir fort penger av det.

Plutselig her om dagen får jeg et stalltips om at Biltema sitt Multibond lim er like bra som Tec7, men til 1/3 av prisen.
Rett under 80 per patron er veldig prisgunstig.
3 patroner Biltema Multibond for prisen av 1 patron Tec7.

Er Biltema sin Multibond er fullverdig alternativ til Tec7?

Noen som har testet? Limduell?
Praktisk erfaring over tid?

tec7.jpg biltema multibond.jpg

• Like
Reaksjoner: Cobra Kai
Jeg har sett mange kommentarer om at folk synes BT Multibond fungerer veldig bra, men jeg har brukt den kun én gang, og deretter styrt unna. Det er noen år siden så det er ikke helt friskt i minnet mitt om jeg kanskje hadde forberedt litt dårlig. Men jeg limte og skrudde en ekkoloddsvinger til en båt, som jeg senere demonterte igjen. Multibond for å holde det tett og som ekstra sikkerhet. Husker når jeg skrudde ut skruene så løsnet multibondet fra båten nesten av seg selv. Satt ikke fast i det hele tatt. Båten lå i ferskvann og hadde ikke bunnstoff.

Men, det koster deg bare 80 kroner å gjennomføre en test på flere materialer da, om du har noe liggende som du kan teste på :)

• Like
Reaksjoner: Cobra Kai
Jeg har brukt både Tec7 og Biltema Multibond en del, og må si at Multibond overrasket positivt. Den sitter godt på det meste, lukter mindre, og er lett å jobbe med. Til vanlige småjobber som tetting rundt vindu, liming av lister, beslag og småreparasjoner funker den helt fint.

Men – jeg merker at den ikke herder like raskt som Tec7, og jeg ville nok ikke brukt den til noe som skal stå under konstant fukt eller være helt kritisk (som båt, våtrom eller takdetaljer). Der holder jeg meg fortsatt til Tec7.

Multibond er et bra og billig alternativ for vanlige jobber, men Tec7 er tryggere der det virkelig gjelder.

Jeg prøvde Biltema Multibond én gang, og det blir også siste gang!

Den festet dårlig på metall, og virket nesten “seig” uten å herde skikkelig.
Etter noen måneder begynte fugene å løsne.
Kanskje greit til midlertidige småting, men jeg stoler ikke på den til noe som skal vare.

Tec7 koster mer, men det er en helt annen kvalitet.

Jeg skjønner at mange liker prisen på Biltema Multibond, men jeg synes den lave prisen gjenspeiler kvaliteten.
Den funker greit akkurat der og da, men etter kort tid mister den både heft og elastisitet.
Billig i innkjøp, ja – men ikke når du må gjøre jobben på nytt.

Jeg har faktisk hatt god erfaring med Biltema Multibond.
Brukt den til å lime lister, tette rundt beslag og små fiksejobber både inne og ute.
Den sitter overraskende godt og koster bare en brøkdel av Tec7.
For meg har den blitt “go-to” til alt som ikke er kritisk – billig, enkel å jobbe med og gjør jobben!